Emmaboda romance

Så blev det Emmabodafestival för tredje gången i rad ändå.
Kalle 'skulle bara' kolla deras hemsida lite snabbt och såg att dom släppt fredag-lördag biljetter.
Hej va bra utropade vi och kläder och stövlar for runt när vi packade så snabbt vi bara kunde.
Eftersom båda jobbat hela veckan och missat onsdags och torsdagsspelningarna var det här det bästa som kunde hända!

Väl på plats mötte vi upp ett glatt gäng i ett partytält med massa hela brassestolar.
Vin, kvinnor och sång! Halleleluja.

Vi hann med endel electrobeat och dans den kvällen och kom inte i säng (läs bilstol/baksäte) förren tidig morgon.
Kallsipp och jag har länge sagt att vi ska fånga en soluppgång någon kväll. Men allt efter som sommaren rullar på så jobbar gryningen mot oss. Nu va det dock inga probs att hålla ångan uppe. Grejen var bara att soluppgången inte alls var så sprakande och underskön. Mulet efter regnrukshelv.*^#

Lördagen började med en promenad till det så kallade centrum. Yeah!
Liksom förra året hade ett superkristet metalband spelning på torget mellan konsum och ica.
Sångaren var utbytt från en Carola/Evergrey/gospel svulstig kvinna till en blek, skäggig man som behövde micken nerkörd i halsen för att höras. Kan ju kortfattat säga att det bytet inte var till bandets fördel. Men metalgitarriff är ju alltid coolt. Eller..?

När det kommer till banden var French Horn Rebellion en överraskning. Två spexiga bröder som blandade electro med valthorn, knasiga sketchinslag och massa glädje. Värt.
Kalle Baah va svängigt och minnesframkallande, Deportees fick mig att sakna Augustibullerspelningen dom gjorde typ 05. Sol i gräset med en viss herr Söder. Fint vare.
Tyvärr var Crystal Castles inte lika bra live som på skiva och så va det så sjukt mkt fölk att det va lite otäckt att vara i den stora fårskocken framför scenen.

Emmaboda gav alla som stod med en värdelös Hultsfredbiljett i handen 50% på festivalpass och jag tror dom tog in lite mer än området egentligen har kapacitet för. Det är väldigt snällt av ledningen men jag måste ställa mig till skaran som tycker det va bättre förr med typ 5 - 6 000 besökare istället för närmare 10 000.
Mys och snällstämningen försvinner lite när det kommer folk som bara åker på festival för att få skräpa, bajsa och trängas utan att det räknas som förargelseväckande beteende.
Och folkmassor under påverkan av alkohol är dummare än en kohage.
Är glad att ingen av mina vänner ramlade eller blev trampad på i röjet.

Gnällfia. Ska sluta nu :P

Emmaboda betyder så mycket. Finasaker har hänt där under åren.
Fantastic 4 reunion, danseufori, upptäckter av nya band, langos, vänner och stulna kyssar framför stora scenen.
I en dimma av festivalsmutts, moshpitsvett och langosmun kände jag att den där söta killen som liknar Leonardo DiCaprio i vissa vinklar och hänger med Petras gäng, han är inte så tokig han..

Hade väldigt kul i år och är jätteglad att vi fick ett infall och åkte dit ändå på fredagkvällen istället för att kränga chirre å dirre framför en film och fisa ikapp i soffan.

Missade att ta med kameran. Medvetet. Tänkte att regn o teknik inte är en så bra kombo. Vi slapp regnet precis..
Nedan följer lite favvobilder från Emmaboda 2009 tagna av Söton Gladhammar. Eller 'den långe'.














Kommentarer
Postat av: Leion

Electro med valthorn! Jisses! :D



Jag tycker också 9000 låter lite för mycket. När jag var på emmaboda första gången 04 tror jag det var 4500 pers. tack för bilderna! Jag gillar den på oss och de två på Kalle och Jokke.

2010-08-02 @ 14:49:48
URL: http://www.johanleion.com
Postat av: Sara

Äkta festivalkänsla över dem korten! =)

2010-08-03 @ 15:47:42
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Linda K.E

Å-håå, vad jag hade velat vart där.

Emmaboda som är den FINASTE festivalen av alla.

Den mysigaste.

Alla andra är så leriga och skräpiga.

Hoppas du tog en öl åt mig också.



<3

2010-08-03 @ 18:44:46
URL: http://cummis.blogg.se/
Postat av: enkalle

Fint =)

2010-08-04 @ 12:47:58
URL: http://foto.enkalle.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0