Min julafton i bilder


Blev väckt av en tjock och busig kisse som ville ta över sovplatsen.


Åkte till farmor en sväng och hälsade på.
- Ska jag ta fram saxen och klippa av di her testarna?
- Nej framor. Det är en frisyr. Dom ska vara där.


Rullat tummarna lite.


Jullunch. Påläggsbuffé med andra ord.


Kaffe till Kalle och störa sig lite på dubbningen och textningen.
Som vanligt.
Mysa till Kan du vissla Johanna? och rysa av välbehag och känslan
över välgjord 80-tals film när Per Oscarssons rollfigur river sönder
sin älskade Johannas vackra sidensjal för att bygga en drake till
sin nyfunne dotterson.
Och Karl-Bertil. (L) Ord är så överflödiga. Lilla älskade kommunist.


Julklapps utdelning, rimläsning och umgänge.


Bok. Muggar. Kalender. Vin. Biocheck. Te i världens finaste burk.
Muffins-form. Leggings. Med mera.
Kan inte minnas att jag varit så snäll i år. Mest klagat över att vi inte
skulle ha några klappar i år. I alla fall inte så många.
Så kan det gå.



Kommentarer
Postat av: moster G

Så fint du fångar julstämningen i bilder o ord! Kramis från moster G

2010-12-27 @ 01:54:52
Postat av: Sara

Jag älskar Karl-bertil. Första året jag inte såg honom . Kram!

2010-12-27 @ 11:00:02
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Mette

Hahah cool farmor. Tanter är bland det bästa jag vet.

2011-01-06 @ 12:32:40
URL: http://gsomigpunkt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0