What to wear?

Med mindre än en månad kvar till jul-nyår hettsen börjar min hjärna
bubbla av olika funderingar på det viktigaste av allt.
Vad ska man ha på sig!?

Samma visa varje år känns det som. Man vill ju ta tillfället i akt och
slå på stort, bada i champange och glitter. Vältra sig i glamour och strass
bara för att man kan och får.

Förra året kom jag och Charles på den brilljanta idén att matcha varann.
Vilket slutade med att jag dagen innan fick springa runt på stan och leta.
Jag snappade upp en trasa på gina tricots-REA som hade samma färg som
Kalles fluga och spenderade kvällen med att sy om denna blus i strl XL
till skärp och hår-rosett.
Lyckat.

I år vet jag inte vad jag ska hitte på. Man vill ju ändå vara lite fin.

Klänning? Två delat? Korsett och fluff-kjol? Teletubiesdräkt?
Ja. Så många frågor. Så få svar.

Svårt.

..och folk dör som lugor i afrika.
Tur att jag har mina prioriteringar i ordning i alla fall.


Förra nyåret på nya nygatan i Kalmar. Trerätters och finfolk.


Året innan det. Kokillen, Guldsmedshyttan. Soppa, lekar, fyrverkerier och dans.

Resterande år är preskiberade.

Kommentarer
Postat av: Ida

Shit pommesfrittes vad fina ni är! Som gjorda för varr'an:P

2010-12-11 @ 19:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0