(parantes)

Har läst 95 av 161 sidor i Anneli Jordahls bok KLASS -är du fin nog?
som handlar just om klasstillhörighet, klassresor, klassbeskrivningar
och vardagsskilldringar blandat med lite intervjuer.

I en intervju med journalisten David Lagercrantz,
född med silversked i munnen men som istället försökt sig på en klassresa nedåt
nämner han i slutklämmen att han bor i en vinsvåning nära Zinkendamm.

Jag tänkte lite malligt och finurligt att ja..
Vi bor ju också där i närheten, lyxkids som vi är och fortsatte läsa.

Nu nyss tog jag en paus för göra tråk sysslor och kom på mig själv med att
tvätta det dyraste märkesplagget jag äger (min jobbklänning från Boomerang)
i handfatet där vi (Kalle) nyss diskat bort spåren efter kvällens tomatsoppa.

Skillnader och likheter.


Badrumsposar'n!

Nu förtjänar jag en marschmallow och ett family guy avsnitt innan läggdags.
Eller jag inte bara förtjänar. Jag kräver.
Tur att jag har en sån fin sambo som fixar det på momangen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0