I used to dream

I used to glance beyond the stars..










Sitter här och bara väntar på att jag ska inse att jag missat något eller att filmen min ska
självförstöras eller datorn ska börja brinna . Har gått hela praktikperioden och stressat
över att man ska göra något vettigt, akademisk av alla intryck. Ord som fältstudie har
väckt mig mitt i natten lite lätt svettig.
När jag väl insåg vad jag ville göra kände jag tidspressen. Bygga, måla, fota, redigera,
hitta ljud, lägga på ljud osv..

Eftersom både windows moviemaker och iMovie inte tillåter klipp kortare än en minut
om man inte går in på varje klipp för sig och hackar lite har jag gjort den i
windows LIVE moviemaker. En ligth version och en klen ursäkt för ett redigeringsprogram.
Men för ändamålet så funkar det. Man kan dock inte lägga olika ljudspår på samma bild
och man får trixa lite för att få in det på rätt ställe. Som gjort för att det ska gå snett.
Speciellt när man har en datamus som får för sig att dubbelklicka lite som den vill.

Jaja.. Tror jag ska ut på en liten jogg nu snart och känna mig duktig.
Sen ta tag i massa bilder jag borde bränna ut, maila, säkerhetskopiera, redigera och så.

Ska till Boomerang vid 15 och provjobba. Håll en tumme för mig!



Kommentarer
Postat av: Ida

Sofia! Jag älskar sin blogg. Väldigt bra sätt att hålla sig uppdaterad om vad du pysslar med där borta i storstan:) är här alldeles för sällan och förlåt för alla uteblivna komentarer.

2010-10-28 @ 13:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0