Val

Inte nog med att man ska komma in på en utbildning men ska göra val också!
Snart måste jag ha bestämt mig men jag funderar på att lämna in blanketten nu
så jag inte kan ändra mig mer.
Vi får välja två inriktningar av tre.
Konst och lärande, Design och lärande och Media och lärande.
Media känns rätt självklart då foto är ett av mina stora intressen (oh really?)
och datorn är i vissa fall min bästa vän. Undra vem som kan ha påverkat mig :P

Sen trode jag att jag ville läsa Konst. Mest för att det inte finns så många rena
designgymnasier att jobba på sen och skolan i Lund var väldigt designinriktiad
så hela designprocessen och tänket är inpräntat sen länge.
Men när inriktningarna presenterades för en dryg vecka sen var konstpresentationen
så dålig. Kanske för att hon var så säker på att få många studenter ändå,
kanske för att den helt enkelt inte passar mig.

Jag är inte den som virar in en klasskamrat i gladpack och gaffa och kalla det
installation. Eller ställer ett gäng kundvagnar på varann på sergelstorg för att
sedan betrakta förbipasserandes reaktioner. Så mycket målanade blir det inte heller
om jag ska vara ärlig. Kan bero på platsbristen i lägenheten för tillfället också.

Nä. Jag är nog mer realist och konkret i mitt skapande ändå.
Det beror ju på vad man jämnför med. Men jämnfört med genomsnittseleven på konstfack
så tillhör jag nog till den mindre flummiga skaran.

Designlärarna gjorde en väldigt bra presentation. Det lät kul men väldigt mycket som
tänket på LK/D (Lunds konst/designskola).
Fast det kanske är bra att fördjupa sig?
Om jag nu vill jobba på en media/foto/design inriktad skola i framtiden.
..om dom nu finns kvar då villl säga. Di blåa är ju mer pepp på att alla ska läsa
matte och bli akademiker så vi får väl se..



Från Mäster Samuelsgatan en solregnig dag i september.

Kommentarer
Postat av: elfrida @ popgownia.webblogg.se

Jag tycker inte om när bilder tappar sin look, så att säga. Ramar och sådant har jag alltid gillat och jag tycker faktiskt att en sådan kan pigga upp en bild snarare än dra ned den.



På denna blogg har jag knappt lagt upp några foton i och med att den är så pass ny + att jag inte haft tid att fotografera. Det finns dock bilder från en kväll, bandbilder, som du gärna kan få kolla på. Antar att du missade dem, men de är mer plain than ever. Min logga kommer dock alltid finnas med eftersom bilderna tillhör mig.



HÄR är de enda seriösa bilderna jag tagit i år: http://popgownia.webblogg.se/2010/august/bildbomb-bie-blues-festival-2010.html#comment



Fin blogg. :)

2010-10-01 @ 11:35:58
URL: http://popgownia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0