Så var mitt 2011

Förra året slet jag med att resumera året i bilder á ett, två, tre, fyra inlägg. Det kommer jag nog inte hinna med i år då det fortfarande är aktuellt. Har lite för mycket i skolan så här på "jullovet". Hittade en mysig lista istället som summerar det gångna året på ett trevligt sätt. Håll till godo!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hade fotopass på Emmabodafestivalen! Fick stå jättenära och fyllde 16 GB i ett nafs.
Bland annat på gubbarna i Infecterad Svamp-bandet.



2. Höll du några av dina nyårslöften?
Vill dra mig till minnes att jag lovade att vara mindre sjuk (var bitter och sjuk förra nyår) och att källsortera bättre vilket vi är grymma på! Så. Ja.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Några bekanta och vänner hemmavid fick små trollungar men ingen i lilla gänget.

4. Dog någon som stod dig nära?
Dessvärre ja. Min fina, trofasta kissekatt Tasseman tackade för sig och min gudfar. Det var lite tungt.

5. Vilka länder besökte du?
Spanien! Fast ska man vara petig är det väl Katalonien. Barcelona med Mami

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
God fysik och något att träna. Massa materiella ting som jag egentligen klarar mig utan.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
11/7 -kommer ju alltid vara en bra dag värd att minnas. I år var vi i skärgården och drack rosé. Det va fint det.



8. Vad var din största framgång 2011?
Fick två bröllops fotograferingar, två tidningsreportage och en gravidfotografering. Det känner jag är en bra framgång och vill ha MER!

9. Största misstaget?
Att jag nojar och stressar lite i onödan. "oroar man sig i förskott kanske man får oroa sig två gånger"

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har tack o lov varit mycket friskare hela 2011 så inga små mesförkylningar känns värda att nämna.

11. Bästa köpet?
Tamron 28-70 f/2.8 som jag unnade mig till Barcelonaresan. Helt klart värt det.


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Objektivet hoppas jag men jag tror kläd&sko-kontot övertraserades en aning..

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
De två bröllopen jag var delaktig i, Charlie gör mig alltid glad och alla fina vänner som kom när vi firade 25+25.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Svårt. Jag och namn. Skrillex-cinema, Audio Bullys-only man, Coldplay-Scientinst, Two Door Cinema club- ..., Lana Del Ray-Blue Jeans

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare! Helt klart. Har ju fått jobba med Media i skolan, Haft två av de bästa cheferna och alla fina kollegor, bra relation och fint boende.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Motionerat, nojjat mindre och tagit vara på tillfällen bättre.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Slappat. Fast det är ju fint det med. Men oeffektivt.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemhemma i Lindesberg med lilla släkten och djuren. Litet och mysigt.


19. Favoritprogram på TV?
Ja vi har ju ingen TV men på datorn har vi hängt med i Modern Family, Så mycket bättre, Pan Am, Weeds och många mer.

20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej. Hat är ett så väldigt starkt ord som jag försöker undvika. Men jag har fått en annan uppfattning om en person och inte til dens fördel. Så kan vi säga.

21. Bästa boken du läste i år?
John Ajvide Lindqvist – Lilla Stjärna
Sen är det mest kurslitt på min lista.

22. Största musikaliska upptäckten?
Two Door Cinema Club och så fick jag upp ögonen för Motoboy efter att ha sett och fotograferat honom live. Fin kille.


23. Något du önskade dig och fick?
Massor! Kan verkligen rekomendera en tydlig och pedagogisk blogg-önskelista.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Det kommer ju en födelsedag snart så vi får se om jag får en tvåa på söder/vasastan då. Man ska inte ropa hej. HEJ!

25. Årets bästa film?
The King’s Speech, Winter’s Bone, sen såg jag Disneys Robin Hood här om dagen..

26. Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade en dag med Charlie, fikade, fick paket och myste.


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Sol och ledig Kalle på mina få lediga sommardagar och en regnfri festival.

28. Hur skulle du beskriva din stil?
Färgade strumpor, svart tight kjol/korvaskinnsnbyxa/leggings och mysiga koftor. Lugg.

29. Vad fick dig att må bra?
Vänner, familj och Charlie. Klychigt.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
..eh. Pass! Kan inte påstå att jag varit speciellt "sugen" på någon kändis. Men en kopp te med Motoboy hade säkert varit trevligt.


31. Vem saknade du?
Kan sakna att uppleva vissa saker med människor som inte är med just då. "åh, nu skulle x varit med. Det här hade den tyckt va kult" osv.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Några ur lilla gänget har träffat nya halvor och de var trevliga att träffa. Alla fina Boomi-kollegor som gör det kul att jobba är ju också så klart bäst.

Jaha. Det var det det.
Gott nytt på er!

Kommentarer
Postat av: mosterG

Gott Nytt År! Hoppas allt blir bara bäst och precis som du önskar.

2012-01-03 @ 01:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0