det blir vad jag gör det till

Idag har det varit vår. Eller rättare sagt:
Jag bestämde mig för att det skulle vara vår
och snörde på mig de blåaste av gympaskor.

Islossning på stadens alla gator och torg.
Fågelsång och regn från taken.

Jag gick ringvägen, götgatan och hem över
medis och södra station. Överallt var det folk
som tinat lite bara för att det var en sån fin
söndag.

Jag vet ju att det kommer bakslag och snöstorm
i april-maj men jag passade på att vara lycklig nu.
För man vet aldrig när man får vara det igen..

Hittade den finaste av plånböcker på Lindex av
alla ställen, unnade mig en ansiktslotion från biotherm
och ett Isadora nagellack. Jade.
Och det bästa av allt: en superlyxig plattång/locktång
från Björn Axen. Varför inte liksom?
Ska man ha en hårfixargreja kan den lika gärna vara
dyr och proffsig..

Nu måsta jag bara betala tillbaka mig själv genom att
vara duktig och plugga.
Tog ut lite belöning i förskott kan man säga.










Kommentarer
Postat av: Flickvall

Tack så mycket för svaret. Ska absolut kolla in sidan. Jag tänkte nog mest en för att kunna dokumentera min omgivning för bloggen och även ta lite poserbilder på mig själv. Hmm ska ta och läsa uopp mig och fundera vidare. Kanske kommer med fler fotofrågor senare ;)

2011-01-09 @ 16:53:13
URL: http://flickvall.blogg.se/
Postat av: Gunvor

SÅ naJs att läsa om din dag. Ska helt klart låna ditt vårtänk. Kramis från moster G

2011-01-11 @ 01:34:36
Postat av: Fiddelie

Shit va fina bilder du tar! Oups sitter jag här och läser bloggar istället för att skriva...

2011-01-14 @ 22:44:54
URL: http://villanedermark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0