resume del ett av fyra.

Så här kring nyår är det ju poppis med 
sammanfattningar och tillbakablickar.

Nu när jag skulle rensa min dator som
ständigt skriker på mer utrymme gick jag
igenom massa bilder och tänkte att wft.
Jag gör en jag med. Det kan vara kul.

Januari:


Januari började som vanligt med en liten födelsedag.
Den firades med tårtbuffé i huset på kattrumpan
med lilla gänget. Jag fick ett spel där det går ut på
att kasta bajs på varann.

Jag började fila på arbetsprover men övergav snabbt
modellbyggandet för att leka med lego istället.
Diverse festande på nygatan innan terminen i Lund började.

Väl i Lund fyllde Mixi 25 och bjöd på kalas. Vinnar-tema.
Vin, mat och team Ola från körslaget. Vad kan gå fel?

Jag började måla en tavla och vi åkte på konstresa till
Hamburg med Lunds Konst/Designskola. Lekte i bollhav
och bodde med Jenny. Mycket bus.

Förälskade mig mer i mitt 50 mm objektiv som Kalle peppat
mig att köpa. Massa bilder blev det i det tacksamma ljuset
från mitt fönster på stora tvärgatan 11.

Februari:


I februari begravde vi morfar. Det var fint.
Kalle fixade ihop en viss liten blogg till mig och min motivation
till att fotografera och bli bättre steg i takt med besöksstatestiken.

Jag och Tove for till Trelleborg för att vara modeller till någon
utställning. Kul grej men sen när vi fick varsin utskriven bild
som tack för hjälpen kunde det just vara detsamma.
Bilderna jag tog i badrummet själv efteråt (de på collaget)
var bättre om jag säger så. Fail.

Vi hade mys i korridoren och lagade soppa och ananaspaj.
Jag fördrev mycket tid i Wermlands Nations källare.
Som barchef, som vakt och hjälpte Sverker i caféet.
Åsa hittade en låda att gömma sig i när trycket blev för
stort och ansvaret dånade över huvudet. Bra grej.

Målade färdigt tavlan som nu mer är inplastad och står
i en garderob.

Jag och Jenny gick på fest med tema sommar och så
fikade vi en del bara för att man jobbar så mycket bättre
då. Eller hur det nu var.

Mars:

Började väl helt ok.
Våren tog tag om skåne på riktigt och jag åkte på
träningshelg med Lunds Akademiska Kör.

Mamma var nere på jobb i Malmö umgicks med mig
en helg och Sverker sjöng serenader utanför mitt fönster
och drog med mig ut på promenad.

Annars var mars en jävlaskitbajskorvsmånad som
det alltid brukar vara. Saknade Kalle tills jag var vänd
ut och in, slask, vad-ska-jag-göra-med-mitt-liv-ångest,
sommarjobbsnojja och söka-skolor-stress.

Kul. Kul.





Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

Men, åh! Nu blev jag ju nyfiken på resten av året! Kommer det imorgon? :D

2011-01-06 @ 22:13:07
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Leion

Jag älskar bilden på mig och Hendrik!!! När vi sitter med öl... MAILA DEN TILL MIG!

2011-01-07 @ 19:09:06
URL: http://www.johanleion.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0