resume del fyra av fyra.

januari. februari. mars.
april. maj. juni.
juli. augusti. september.


OKTOBER:


Skolan var igång på riktigt och efter de första två veckorna
ute på praktik var det dags att göra en sammanfattande
redovisning av allt smart man lärt sig. Jag pysslade ihop ett
klassrum för frukter med lite magont av prestationsångest.
Men det visade sig vara lyckat och alla skrattade gott åt min
fyndighet. Tror jag. Eller så skrattade de åt mig. Det kan man
aldrig på noga veta.

En halvtråkig lördagskväll drog jag igång med fotoprojekt
som gick hellre än bra tills Kalle rykte in och ljussatte och
räddade upp situationen..

Hemma i Lindesberg en vända. Pappa och jag fikade och
gick en fin promenad i hösten.

Göteborg en vända. Gick på musikal och åt gott.
Fikade ute sista gången 2010. Rosor och frost.

Kalle fyllde tjewgoufywre år ung och det firades med en
kaffepress och kärleksmufs. Favorit muminmuggarna och
Mad Men. Vi fotade mycket med stativ och lång slutartid.

Jag gick på jobbintervju på Boomerang som jag nailade!
Fett med ett extrajobb som man tar hoppsa-steg till.
Det var vinterns första dag, snöslask och jag blev febersjuk
på tunnelbanan hem. Välkommen ljufva vintertid!

Klippte mig och skaffade converse i vitaste vitt. Jobbskor.

NOVEBER:

Gråväder. Försökte inbilla mig om att färg faktiskt
fortfarande existerade och gjorde en empirisk kartläggning.

Kalle och jag gick mycket promenader på långholmen och
fick låna Singo en helg. Bo på söder i all ära men bo på BÅT!
Det ni.. Rosa bubbel, promenad på djurgården och bras-mys.

Jag gick till mormor och morfars grav första gången. På
allhelgona, kunde ju inte valt en vackrare dag..

Sen for jag till Lindesberg en helg och några dagar för att
passa hästar, katter och monster. Passade på att trätta Ida
och mini en vända och fotografera konstig frost.

Helgen efter passade vi på att åka med en bil som skulle ner
till Kalmar över helgen. Släkt och födelsedags mys hos Kalles
mamma. Passade även på att bli förkyld. Igen.

Och värre skulle det bli. Första advent var jag mest bitter på
världen och ville dö lite. Jag hoppar verkligen att jag aldrig får
så ont igen och blir så förlamad. Framtida barnafödande
kommer bli a piece of cake.

DECEBER:

Linkande ut och köpte julstjärna för bitter på livet eller
ej här ska ändå bli julmys. Vi tog en fin promenad på
liljeholmsbron och lyckades föreviga midvintersolen.

Mamma och pappa var i stan 2a eller 3e advent och vi
åt middag ute i skönstaholm och gick på Waldemarsudde.
Har tyvärr inte kommit mig för att redigera de bilderna än
men de kommer väl. Fram i maj eller ngt..

Posade lite i mina Boomerang-utförsäljnings-fynd. Nöjd tjej.
JObbade endel och firade min första helfriska dag med sushi.
Sen flyttade vi upp på vinden när taket i rummet skulle målas
och jag blev sjuk igen. Kult. Spenderade 8 timmar på akuten
men fick mirakel medel som gjorde att jag inte blev
handlingsförlamad den här gången. Värt.

Vi spelade in våran redovisningsfilm om beröring.
Spex och skratt och bra gruppsamarbete. Klart innan jul och allt.

Jul!
Lindesberg, glögg, klappa kisse, traditioner och mys.
Fick alldeles för fina julklappar. Jag som inget borde ha
för att jag bara gnäller men men. Något måste jag gjort rätt.

Jobbade mellandagarna och var ungkarl. Chips och barnyoughurt.
Matlådor från mamma och undvikande av dusch.

Sen nytt år i GBG med det får ni se i det inlägget för jag glömde
klippa in det. Ligger i januarimappen. För vart hör egentligen nyår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0