Semester.

Japp.
Planerad ledighet i en hel vecka får man väl lov att kalla semester även om den är obetald. Det gör jag i vilket fall för det känns mer på riktigt då. Är redan hemma hos mamma och pappa och ska hinna med visit i stugan i dalarna, 25 årig bröllopsdagsfest, tågresa genom halva Svea rike och festival.


Effektivitet. Vem sa att man måste ta det lugnt på semestern? Det är nu jag ska hinna med allt skoj som jag ska berätta för mina klasskamrater när skolan börjar och man ska förhöras om allt man gjort på lovet..


Eller ja. Typ.


Gjorde även en tokig grej sista timmen på jobbet då min hjärna tydligen redan gått hem för dagen. Berättade om fördelarna med en liten tygpåse vi har i sortimentet för en tjej. Att man kunde stoppa tillbaka den i etuiet man fick med så den inte tar någon plats alls i väskan. Skulle säga något med att den blev en lätt och smidig liten knöl, bulle, knodd, klump, vad som helst. Men istället läste min hjärna ihop alla ord jag hade på lager till knull.
"Den blir en liten knull i väskan"


Tjejen blev tyst. Jag höll på att dö. Sen skrattade vi gott och hon köpte två stycken så något måste ju blibit rätt i alla fall.



Kommentarer
Postat av: mosterG

Hi,hi. . . lätt att tungan slinter . . . :-)

2011-07-25 @ 00:53:55
Postat av: Johannas Ordsamling

hahahahahahah, tänk. en liten knull i väskan. Nu avslutar jag kvällen med ett gott skratt, tack.



Allt som hänt här är helt sjukt. Fortfarande har jag liksom inte helt greppat vad som hänt. ATT det hänt. Staden som jag på några dagar lärt mig älska, plötsligt är den trasig. Alla Norges städer har haft fackeltåg idag. Blommor och ljus placeras runtom, överallt. Det är hemskt, men vackert att se hur människor samlas och öppnar sina armar i en sån här situation.



Vi ska inte låta oss skrämmas, det är ju ett av målen "terrorister"/"idioter" har med vad de gör, och den glädjen ska vi inte ge till dem.



Saknar dig vännen,

var allt för längesen vi sågs!



<3

2011-07-26 @ 00:32:25
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0