Sommarläsning!

På självaste nationaldagen poppade jag in i PocketShop i kulturhuset (eller plattan om man så vill) och valde ut tre böcker som absolut inte ingår i någon som helst kurslitt. lista. Tänkte att det här är jag värd. Äntligen lite skönlitteratur!

Har redan knäckt Jägerfeld, Här ligger jag och blöder. Den handlar om en gymnasietjej som råkar ut för diverse missöden till hennes redan ganska EMOtionella liv. Boken börjar dramatiskt nog med att huvudpersonen sågar a sig halva tummen på en bildlektion.. Sen innehåller den lite utav det mesta, skratt, tonårshopplöshet, lite äventyr och verbala kvickheter. Ganska trevlig men lämnade inget vidare spår efter sig.

Nu började jag precis på Ajvide Lindqvist, Lilla stjärna och vill aldrig att den ska ta slut. Shit vad han kan skriva. Minns att jag med skräckblandad förtjusning sträckläste Låt den rätte komma in och jag tror att det kommer bli en favorit i repris med den här.


Kommentarer
Postat av: Karolina

Jag planerar också att läsa Lilla stjärna inom kort, och jag längtar längtar efter den läsningen! Du borde läsa hans Människohamn också, himla bra!

2011-06-17 @ 00:14:23
URL: http://witheyesblinking.blogspot.com
Postat av: Nina

Läser "just kids" nu av Patti Smith. Hur bra som helst!!

2011-06-22 @ 15:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0