rörd lärarkandidat.

Igår fick jag något väldigt fint i present.
Under en lektion med 6or i halvklass som jag var aningen överflödig på satt jag vid datorn i bildsalen och förde över blider till ett annat projekt, kom två åttondeklassare in smygandes.

"Hej, vi hörde att det var din sista dag i dag och vi har en sak till dig"
Så räcker de fram den perfektaste lilla gröna origami-svala jag sett. Visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen men glad blev jag och så kramades vi en stund innan de rusade vidare till lektion. Då är det så himla fint att vara lärare/lärarkandidat.








Till historien hör också detta. Som är skrivet i min reflekterande skol-blogg. En utav de examinationsformer vi har i kursen jag läser nu. Rätt smidigt för övrigt. Läs gärna vidare på den och kommentera om ni har lust..


Kommentarer
Postat av: angelica

vad gulligt!

2011-05-25 @ 14:55:53
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Underbart att få lite positiv feedback från eleverna!! Det var du verkligen värd.

2011-05-26 @ 12:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0