En närgången lista

I väntan på att något ska sparas i about an hour gör jag en lista som jag hittade hos inspirerande Elsa.

Namn: Sofia Åkerstedt

Piercingar: I öronen men det räknas nästan inte. Har varit sugen på att pryda mina smil-gropar med varsin stilig silverkula men det har inte blivit av. Verkar meckigt. Det borde ju sippra ut mat då liksom.

Tatueringar: Inga. Än. Men även där finns planer. Fina planer som ibland skissas i tusch på hud för att se hur fint det kan bli. ( sorry mamma och pappa. )

Längd: 170 centimeter. Typ.

Skostorlek: 37,5

Hårfärg: "svenskt blond" det vill säga lintott som liten och råtta som vuxen. Just nu är det färgat Strawberry Blonde och jag är hur nöjd som helst.

Fräknar: Nja. Vill så gärna ha fräknar så om man kollar noga kan man nog se några.

Motto: Fake it 'til you make it.

Kär? I världens finaste.

Önskar du att du bodde någon annanstans? Någon gång ibland kan jag önska att vi bodde i en stad på västkusten. Centralt, högt upp och med en stor balkong som man kan odla saker på.

Tycker du att du är attraktiv? Jag har mina bra dagar. Men för det mesta är det en berg och dalbana.

Vilket schampo använder du? Just nu något från barnängen för att det är billigt, luktar gott och jag är för rädd för att pröva något nytt. Tips mottages tacksamt. Ps. det värsta jag vet är när håret är mjukt och platt.

Vilken parfym använder du? Letar efter en värdig ersättare till DKNY be delicious.

Vad är du rädd för? Vatten. Att inte vara omtyckt. Att bli ensam i världen.

Gillar du att tvätta? Inte en favoritsyssla men att hänga tvätt utomhus på sommaren när man inte har något bättre för sig är ganska rogivande.

Gillar du berg- och dalbanor? Är tokig i dem. Alla utom de emotionella.

Senaste…
Filmen du hyrde? Oj, det minns jag dessvärre inte. Fy mig.

Filmen du köpte? En hemmabränd version av Gertrude Stein - ett spex, är ett spex, är ett spex

Låten du hörde: Alla möjliga och omöjliga versioner av denna.

Låten du laddade ner? Nä. det där med att ladda ner och Dj:a står min Monsieur Data för.

Personen du ringde? Kallechandro

Personen som ringde dig? Mami <3

TV-program du såg? Harju ingen tevä.

Person du tänkte på? Moa. För att jag aldrig hinner se henne. Mest mitt fel och alla projekt jag drar igång. Bäst blir ju när hon är involverad i ett av alla projekt.

Favorit…

Låt: Den här här får mitt hjärta att rivas ut i bitar, plåstras ihop igen och springa ut i regnoväder på äventyr i gryningar.

Sak att göra: Picknick med alla tillbehör. Snabba galopper på trygga solvarma ryggar. Sparka i lövhögar.

Sport: Dans, ridning och kanske att min vår rus debut var ögon öppnanade

Dryck: Brämhults juice med massa jordgubbar.

Kläder: Det som känns bra för stunden men mitt hjärta klappar lite extra för vippiga kjolar och klänningar.

Film: Candy

Bil: Min baby RAP som nu gått vidare till en ny flamma.

Serie: True Blood och Weeds. Även om OC alltid kommer vara en pärla att gå tillbaka till.

Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Ja.

Gråtit över en flicka?Ja. Men mest bitches som inte förtjänar det egentligen.

Ljugit för någon? Svart, vitt, på papper. Ja.

Varit i slagsmål? Aldrig på riktigt, riktigt men lite knuff och buff och tjaffs.

Blivit arresterad? Nej.

Träffat någon från internet IRL? Nej. Inte var jag kommer ihåg. Och det borde man väl göra?

Antal…
Gånger du varit kär? Hmm. Ordentligt? 3.

Gånger ditt hjärta brustit? 2

Hjärtan brustet på grund av dig? 2

Tjejer du kysst? Lite kompisar i fyllan och villan. Men det gör det ju inte mindre mysigt..

Gånger ditt namn varit med i tidningen? Äh. Sånt där kan man ju inte hålla reda på. Senast var i alla fall för några veckor sen i DN. Inget viktigt.

Senaste…
Boken du läste? Började nyss på Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri

Personen du fick e-mail av? Det senaste av värde: En söt bloggläsare som ska börja på Konstfack i höst. Hoppas vi ses ;)

Personen du fick brev av? Det minns jag inte men förmodligen mamma, moster G eller HM katalogen som alltid tycks hitta en vart man än flyttar.

Personen du fick sms av? Kallechandro. Undrandes hur det går för mig med projektet.

Saken du köpte? Några nya sminkborstar. En från ECO tools. har hört att de visst ska vara bra.


Kommentarer
Postat av: Sara

Snodd ;) Långsamma dagar, så jag fick nå att göra en stund.

2011-05-30 @ 15:01:47
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh Grönan vill jag göra osäker. :) Fast det är ju lite så där osäkert om huruvida man ska/bör åka när man har en bäse på gång :) Får googla på saken ;)

Nej, vi förlovade oss för tre år sen :)

2011-05-31 @ 15:08:38
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0