Dag 19: här bor jag!

I början av året antog jag en fotoutmaning på en blogg jag läser då och då. En lista där man ska publicera en bild utifrån ett givet tema helst varje dag. Det är utmärkt att ta tag i såna listor när inspirationen kanske inte ligger på top och det är halvtråkigt väder ute. Lite som det brukar vara i början på året.

Problemet med listor och utmaningar är om man blir sjuk och allmännt opepp en längre tid och sen lägger in en flytt lagom till punkt 19: här bor jag, då tappar man peppen. Men i och med tidigare uppdatering med boende bilder kände jag att nä.

Om man skulle ta och göra klart den där listan som till och med har en egen kategori? För är det något jag gillar är det att göra klart.

Så här kommer lite av mina bästa vila ögonen på-grejer från lägenheten:


En liten bit av Italien. Färska kryddor, frukt och egendesignat/blåst glas.


Save your breath! Han är väl för go den där Cheesus.


Myshyllan ovanför sängen med burk, böcker och mina insmuggladde lotuslyktor. Inte en storfavorit hos Charles men vips så stog de där och vad ska man säga då liksom?


Lilla radion. Fungerar gör den visst också men inte allt för bra med Spöttifaj så då får det va.


Stringhylla i badrummet. Crazy. Men något ska man ha att vila ögonen på där inne med.


Glaskonst i fönstret och blommor i vita krukor.


Min Sthlms moster är grym på att odla saker. Pelargoner är en av dem. Den här gobiten fick vi hem för någon vecka sen med knopp och allt och se så fint han mår. Det visar sig hur länge det varar i mitt våld.



Kommentarer
Postat av: mosterG

Tack för att man får titta in och se hur ni har det! Ett hem med massa mys och snygg design. Kram

2011-11-10 @ 15:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0