Pälsens vara och icke vara.

Här skulle jag kunna skriva världens längsta inlägg om att man skola ikke bära päls, länka och bädda in otäcka videos på hur djuren plågas och flås levande. Jag skulle kunna gå igång och ösa agg på alla de som betalar sjuka summor (men ändå inte tillräckligt mycket) för att ha en liten pälsboll på sin stickade mössa.

Men det gör jag inte. För jag är så himla glad att jag nu mera äger en mössa utav päls. Den var min mormors och har värmt hennes fina huvud i flera decennier och nu är den min att klappa på. Så jag ställer mig lite kluven till hela pälsfrågan.

Är vintage päls ok? Bör jag ha en pin där det står Vintage päls, jag har inte mördat det lilla djuret själv? Jag har ännu inte vågat mig på att bära den in public. Men sen har det ju inte varit 20 minus heller. Hur ställer ni er till hela päls och döda djur grejen?


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Det gläder mig att du tycker om mormors fina pälsmössa! Du är fin i den och - inget litet djur blir lyckligare om den ligger på en hylla och glöms bort istället!

2011-11-10 @ 08:35:13
Postat av: mosterG

Instämmer helt med ovanstående! Du av jättesöt i den! Kramis

2011-11-11 @ 00:10:59
Postat av: Christopher Grant

Love the direct communication, lovely!

2011-11-14 @ 08:56:06
URL: http://www.dailyphoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0