Tänk om

alla dagar kunde vara som en solig mitt-i-september-morgon. Man vaknar av sig själv utvilad och pigg ganska tidigt och har hela dagen framför sig. Kylskåpet är fullt med spännade ingredienser till frukost och i fruktskålen ligger en perfekt mogen mango och väntar. En perfekt och lagom varm outfit bara trillar ut ut garderoben och håret uppför sig som ett väl dresserat djur. Plats!

Solen skiner och kompenserar den friska höstluften som börjar tränga sig på. En sista glimt av något som kallas sommar. Bekväma kängor snörs på och finjackan knäpps. Tunnelbanan kommer in samma sekund man kliver av rulltrappan, den tar oss till någonstans på Söder. Nyrik efter lön och CSN inhandlas bara saker med socker eller paljetter och alla Second Hand butiker besöks och fynd görs.

Promenad från Bastugatans fina hus och kullersten mot vegbuffé på Hermans och ett besök på Fotografiska. Sen genom slussens virrvarr och gamla stans gränder. Pulsen på Hötorget, drottninggatans norra ände och vidare hemåt över observatorielunden.

Ja om man kunde beställa så är det nog min bästa Stockholmsdag.








Någon av er som vill dela med sig av favoritdagen i hemstaden/favoritstaden?

Kommentarer
Postat av: Johannas Ordsamling

Först och främst vill jag säga, att jag vill dela en sthlms-dag med dig.

Vet du någon som ska hyra ut en lägenhet? Eller behöver en inneboende?

2011-09-28 @ 10:36:24
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: johanna

åh, what a perfect day! Älskar oxå soliga ljumma september dagar...

2011-09-28 @ 10:57:02
URL: http://jonia.blogg.se/
Postat av: Mamsen

åh - vad du skriver bra och vilka fina bilder!!!

Jag får lite "hemlängtan" till Stockholm ..

2011-09-28 @ 14:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0