Ut på tur, aldrig sur!

Så lyder ett Norskt litet talesätt som på något sätt fastnat i hjärnan. Sagt och gjort. Efter en modellplåtning (!) respektive gameing-eftermiddag (ni får fritt välja vem som gjorde vad) gick vi en vända till utsiktsberget och lite runt brunnsviken med varsinn liten kamera på axlen.

Det var höstigt och fint och jag inser att det är nog den här perioden som jag gillar allra mest. Förväntningarna sommaren ska leva upp till är över, naturen är en fröjd för ögat och man kan vara lite höstsnygg i tunna jackor och fluffiga sjalar. Fint som snus.











Latade mig och tryckte dit 50 millimerar'n som väger en fjärdedel av det andra objektivet. Har nog saknat att kunna vrida ner tilll 1.8 lite. Bilder på kottar blir ju lite mer spännande med ett kortare skärpedjup..

Kommentarer
Postat av: mosterG

Ja! Visst är september en riktigt härlig tid. Fortsätt bjuda på dina härliga bilder! Tack och god natt!

2011-09-19 @ 00:38:30
Postat av: Johannas Ordsamling

Ja! Det måste vi ju faktiskt få till. Det blev ju inget med den senaste VS-grejen.

Det är nästan du som brukar vara grymmast på teman. Jag måste tänka lite mer.

När blir det Sofia + Oslo ? <3

2011-09-19 @ 09:21:30
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johannas Ordsamling

Jag tänker mest att det kanske inte är så mycket rutiner när man är ganska välkänd tvärs över världen. (Eller i alla fall Europa..) Men jag hoppas hon har lite stabila kafferutiner när hon är hemma i Oslo! :D

2011-09-19 @ 09:27:51
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Sara

Hösten är bra vacker! :) Börjar bli bra sugen på en dejt nu :)

2011-09-20 @ 07:30:09
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Perfekt! Tror att jag kanske ska våga mig på och låta dig föreviga magen då om den hunnit växa lite till tills dess ;) endast magen dock. Haha. Ingen heffaklump på bild här inte ;)

2011-09-20 @ 08:51:51
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Ha ha - Ut på tur, Aldrig sur - står det på de små papperpåsar man får på hotell i Norge... så att man kan bre mackor och ta med sig doggybag.

2011-09-20 @ 11:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0