jakten på påskriset

Att hitta en lagom låg björk utom synhåll för nyfikna pensionärer och med fina friska grenar visade sig vara lättare sagt än gjort. Som lantistös har jag aldrig i mitt liv köpt ett knippe trassliga grenar till överpris och färdigpyntat. Det skulle nog kännas fel. Eller som att jag gett upp naturlivet helt och blivit tvättäkta stadsbo. Nej nej..

Med saxen i högsta hugg traskade jag upp på den lilla utkiksplats som ligger närnast och som jag använt till fotograferingar några gånger. Hittade en trött liten björk med torra grenar och några vildsyrener. Det fick duga. På med fjädrar i CMYK-färger och tjolahopp. Så kom påsken till 25 kvadratarn också.




Kommentarer
Postat av: Anonym

blogving byte?

min blogg är

http://mosansliv.blogg.se/

2012-04-05 @ 15:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0