Min jul

Min jul ska vara kul
min jul får inte vara ful
Som påsken den är gul,
ska min jul vara kul
Snön den ska vara vit,
och är den gul har någon pinkat på den
-kanske en h-hund
/ Sune
 
Min jul var vit. Vit snö och vitt pynt i granen. Vit kristyr på köpepepparkakorna Och vit duk på bordet. Inte helt vit om en syftar på alkohol dock. Både beskadroppar och juldagsdisco slank ner med allt som hör till. 
 
De hemmaknåpade julklapparna jag gav bort gick hem och själv blev jag några kökshanddukar, två muminmuggar, en designstol och några gram finkaffe rikare. På det hela taget en jättefin och mysig jul hemma i Linde. 
 
Vi spelade favoritspelet från förr en vända. Gammelgäddan!
 
Pimpade pepparkakor i nyrenoverade köket. 
 
Jag vek ett dussin tranor som vi hängde upp i disneygranen.
 
Liten kisse ville in i det nystädade och allergisanerade huset men fick inte. 
 
Juklaftonsdukningen och snapslas redo.
 
En av många fikor i norska finkopparna. 
 
God Jul, God fortsättning och Gott nytt år på er!
 

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Detsamma till dig! =) Härliga bilder, såklart ;)

Svar: Tack!! <3
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-12-30 @ 15:40:51
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: mosterG

Tack snälla Sofia för allt trevligt och julmysigt! Kram

2012-12-31 @ 00:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0