Dag ettusennittoen

Med andra ord ca tre år sen den där festen på den där balkongen i den där småländska lilla byn Kosta. Att det går fort när en har roligt brukar det ju heta och det känns inte som tre år sen vi blev vi. Tänker jag efter och radar upp allt jag och vi hunnit med kan jag förstå att det gått tre år men annars måste jag nypa mig lite i armen.
 
Att göra årsdagarna till något lite mer speciellt är himla fint. Den första hade vi picknick vid Kalmar Slott och smälte bort i värmen, den andra åkte vi båt ut till Grinda och den trejde tänkte jag visa i bilder nu. 
 
Dagen fick en fin start med pannkakor från gårdagen och jordgubbar. Pion på bordet och juice i finglas.
 
Lite detaljer jag gillar från dagens cykelmatchande outfit.
 
 
Vi packade filt och kylväska på cyklarna och trampade ner till Djurgården och Skansen. Ingen av oss hade varit där sen medvetandets start så det var nog på tiden. 
 
Dagens superbekväma outfit. 
 
Sånna där näckrosor som bara finns i fantasin och i ompysslade dammar.
 
Ze king of ze world.
 
Mi scusa?! ..lilla tiggarfågel. 
 
Slumpen föll sig så otroligt lyckat då Hedvig visst gjorde sin Solliden-scen debut med ett gäng andra talangfulla, unga musiker från typ exakt hela världen. Ethno 2012, googla, youtuba, sök. Ruskigt bra!
 
Efter det var vi både upprymda och uttröttade av sol och vandrande. Vi slog ut vår filt och dukade upp den extremt färgkodade picknicken. 
 
Klart jag måste ha det glas som bäst matchade naglar, skor och cykel medan jag beundransvärt såg på när Kalle visade alla sina bästa trix. 
 
Sen sänkte sig solen ytterligare lite och vi kände att det var dags för ett värdigt avslut på den här dagen. 
 
Vad är då bättre än ett Gröna Lund i kvällsljus? Ingen åktur den här gången för det var några fler än vi som spenderade kvällen där. Schysst att låta dem som inte bor i stan och har säsongskort nyttja stället tänkte vi. 
 
Så det blev en Sur blå-hallon innan vi trampade hem.
 
Fantastisk tur med väder, konsert och med varann..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: angelica

Underbart! <3

2012-07-09 @ 09:39:40
URL: http://angeliqe.blogg.se
Postat av: Sara Björk

Vilken härlig dag! Indeed!

2012-07-09 @ 16:53:32
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Linnéa

gillar den med näckrosorna :)

2012-07-11 @ 21:48:19
URL: http://sundberglinnea.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0