Day 06 – Your day

Min dag i bilder.
 
9:00 - Frukost efter Kalle gått till jobbet. 
 
10:00 - På med musik och favorit Levis-tischan från 2003. Dansar loss och diskar mastodont disken.
 
11:00 - inleder pysselprojekt. Letar kartong i soprummet och känner mig allmänt fiffig.
 
12:00 - Drar på mig en något mer anständig klädsel och cyklar till PrisXtra för att leta grejer till mitt pysslande.
 
13:00 - Återupplivar en bakpotatis från gårdagen. 
 
14:00 - Gör klart pysselprojektet och blir jätte-sketa-super-ap-nöjd. Pysselmästare deluxe.
 
15:00 - Bakar kakor. De blir inte helt som jag tänkt mig.
 
16:00 - Upp som en sol och ner som en pannkaka. Är tvungen att gå ut. Reflekterar över hur ofta en gör och ställer upp och fixar för andra, planerar events, bakar och grejar och får noll repsons. Inte ens ett nej-tyvärr-vi-är-bortresta. Besvikelsen. Känner mig liksom liten och mindre värd. 
 
17:00 - Johanna kommer och reder upp min värld och säger att kakorna visst inte alls är torra och tråkiga. Det är en vän det. 
 
18:00 till 00:30 - Charlie kommer hem, vi sparkar igång gamla Lotta-bilen och åker ut till Farsta där det bjöds på drink i sol på balkong, middag, efterrätt, kaffe, avec och flyttplanering. Strålande. Längtar till hösten lite mer nu. 
 

Kommentarer
Postat av: Kalle

Den där t-skjortan tror jag minsann du lyckas undanhålla mig.

Svar: Har den bara vid extra speciella tillfällen. 2003 var modet på t-skjortorna aningen kortare. Ju kortade desto hippare och Levis är/va ganska hippt...
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-07-27 @ 21:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0