Djur

Efter dagen på skansen kan jag nu betitla mig naturfotograf. Eller ja. Nä. Inte riktigt samma utmaning kanske när man inte behöver sitta still i timmar och vänta på en lånbent älg men likväl en utmaning att tampas med barnvagnar och överviktiga tyskar. 
 
Djuren var inte helt lätta att hitta trots att de är begränsade i sitt utrymme. Mest rumpor och en och annan svans fick vi se. Sen har varken jag eller Kalle något tålamod att vänta på djur som sitter och lurar bakom något blad. 
 
Det första djuret vi såg var denna ståtliga lilla pippi.
 
Lilla älgen. Hans kompis var supertam och flirtade med alla turister vid stängslet. 
 
Kissekatten! Och tack zoomobjekiv för att jag såg något alls.
 
Gosigos! Fast de är ju inte så söta i ansiktet egentligen. 
 
Bajs-fågel
 
Sälle!

Kommentarer
Postat av: Linn

Åh, den där kissekatten (vad det nu är för nåt, ser ut som en räv?) vill jag bara ta upp i famnen och gosa med! Björnarna också. Fast allt det där är ju bara i tanken. I verkligheten blir man väl uppäten på stört.

Svar: Ja det ligger nog sanning i det. Det är en räv, bra där ;)
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-07-12 @ 10:43:10
URL: http://lyckoland.blogg.se
Postat av: Johannas Ordsamling

Alltså, sälen! Jag Älskar sälar, de ser så fantastiskt snälla och fina ut.

Svar: Eller hur! Fast de höll sig mest under ytan. Dumma..
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-07-12 @ 10:47:20
URL: http://ordsamling.blogg.se
Postat av: Kalle

Ska vi ha en rävkisse?

Svar: ok.
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-07-12 @ 12:33:40
Postat av: Sara Björk

Alltså björnar, jag älskar dem. :)

Svar: Det är så söta i sitt rörelsemönster!
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-07-12 @ 17:30:35
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0