En ledig dag

Jaha. Ledig dag alltså innan en sjudagars med heldags pass och jag har ingen aning om vad jag ska hitte på. Antingen ta tag i alla de saker som blir lidande de dagar jag jobbar och inte hinner innan jag börjar och är för trött efter.

 

Som att plocka undan högen. Den där med blandat jox som alltid ligger på sängen eller i hörnet. Som att ta tag i disken. Som att redigera bilder och filmer som jag ligger efter med. Oavslutade projekt och uppdrag som jag bara vill få bort från att-göra-listan och från mitt samvete. Kanske göra den där webkursen jag går på eller också vika tvätt..

 

Eller så gör jag saker för mig. Bara mig och mitt välbefinnande. Läsa någon av de skönlitterära böcker som jag tänkt läsa under sommaren. Kanske teckna lite, skissa på något nytt kreativt eller ordna hemma-spa och måla mina ovårdade naglar. Gå en finpromenad på stan och se om jag hittar något som fattas i garderoben.

 

Svårt val.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0