Ett foto i timmen

Blev inspirerad av Lovisa att dokumentera min dag timme för timme. En ganska händelselös dag som kan ha blivit lite mer spännande just eftersom jag vad tvungen att hitta något att fotografera..

08:00
Blev väckt av ett SMS från finaste Angelica som berättade att min telefon ska få en sommaroutfit!


09:00
Frukost med lilla My spikandes i ett nystan som sällis.


10:00
Så hurtig och duktig student. Så mycket självdiciplin som det krävdes att sätta sig vid datorn direkt efter Kalle gått så har jag INGET kvar föränn tidigast i september.


11:00
Checkar lite anteckningar.. Skriver lite mer..


12:00
En oinspirerande lunch med alldeles för mycket kolhydrater på en hög med böcker.


13:00
Taggad på vårrus 2013 tog jag på mig snabbskorna. Mätte ut en lagom 3,3 km runda att börja med precis utanför huset. Så nu har jag ingen ursäkt att inte få en god vana.


14:00
Tur med vädret kan man säga. Just som jag satt min fot innanför dörren öppnade sig himlen.


15:00
Äntligen klar med papret, unnar mig en dusch och tar på mig fejset. Inser att luggen är lite fär lång.


16:00
Promenerar ner till Kalles jobb där nya varma utskrifter ligger och väntar på att bli inlämnade på skolan. Köper te och kryssar mellan vattenpölar.


17:00
Högtidligt moment. Med skälvande hand lämnar jag ifrån mig de 5 sidor som plågat mig och mitt samvete i minst 3 veckor.


18:00
Får en stund för mig själv hemma innan Kalle kommer hem. Testar teet jag köpte. Eller snarare fick i inflyttningspresent i posten för ett år sen från Tehuset Java..


19:00
Återupplivar en soppa ur frysen med lite gräddfil, pinjenötter och rosé. Blir poppis..


20:00
Blir ännu mer poppis när jag okejar efterrätt. Trippelchokladglass, banan och maräng..


Här någonstans blev jag mätt och trött och gjorde inte så mycket intressant förutom att sippa på mitt glas och frossa i tjockisar som går ner i vikt på TV för att tjäna pengar.
Övervägde ett tag att gå upp 15 kg för att ansöka och komma med, gå ner 15 kg och vinna de där 100 000 kronorna. Njaä. Men man skulle kunna ha rätt mycket skoj för dem..


Kommentarer
Postat av: angelica

Ett sånt här inlägg har jag funderat på många ggr, men fasen alltså. Så jäkla spännande liv har jag inte. Haha! :) Du är fin! Hoppas mobilen blir fin nu, det ska nog vara framme nu eller vilken dag som helst! KRAM

2012-06-08 @ 14:03:56
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Molly♥

Roligt koncept och supersnygga bilder!

2012-06-10 @ 18:23:56
URL: http://mollylindgren.blogg.se/
Postat av: Amanda - livet,foton,outfit,tips& och ibland lite annat! :)

bra inlägg :D

2012-06-10 @ 21:40:38
URL: http://mandacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0