Nationaldag & sommarlovets första dag

Ett mer än lyckat sammanträffande. Lyxen att få sova tills man vaknar följt av en sen frukost som avslutades med kaffe å kaka, sen var vi redo att premiärtrampa ut på äventyr.

Vallhallavägen ner till norra djurgården och runt. Pensionärsfikade och tittade på båtar och fåglar. Spanade in fina villor vid Prins Eugens Waldemarsudde och Rosendals trädgårdar (synd bara att de stavat fel på namnet..) Sammanlagt blev det 2 mil på min coola rosa pärla.



















P.s. Grymt nytt objektiv! Har saknat möjligheten till vidvinkel, förutom att ångestfyllt knäppa på kitobjektivet och bli besviken. Traderade hem ett Canon 17-55 f 2.8 och är i extas.

Kommentarer
Postat av: Johannas Ordsamling

Åhå, till och med pensionärsstorlek på kaffekopparna. Jag föredrar muggar, baljor... Annars tar ju kaffet slut innan man hunnit känna smaken! :D

Fina dagen, och obektivet har samarbetat ser jag. Ses imorgon snygglo <3

2012-06-06 @ 20:06:39
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johannas Ordsamling

Tänkte försöka spara lite lemonad till imorgon. Men om det är soligt så Måste vi dricka den ute, för att få veta hur somrig den känns utomhus! :D



Alltså, jag vill bra gärna. Men pengarna är inte jättemånga känns det som just nu. Och så vågar jag inte cykla i de centrala delarna, på riktigt! Kommer du och hämtar mig var gång vi ska cykla, och guidar mig genom hemsktrafiken? :D tss! Men ja, vill. Som sagt. Saknar att cykla. Börjar nästan fundera på om jag glömt hur man trampar sig fram, SÅ längesen var det jag cyklade. (2 år!)



Åhå, fint skareva. Det såg verkligen jättemysigt ut. Var exakt var detta place?

2012-06-06 @ 22:04:31
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johannas Ordsamling

haha BAM, det kan man kalla exakt :D

2012-06-06 @ 22:25:54
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: mosterG

Wow vilka bilder och vilket perfekt sätt att fira vårt vackra land mär det är som bäst! Kalle får ursäkta felstavningen på Rosendals...ser att ni besökt många gamla favvoplatser. Ha det fortsatt fiiint!

2012-06-07 @ 00:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0