När hela världen blir en orange tant

Sen en tid tillbaka har jag bytt ut skinnjackan mot min orangea duffel (som jag ääälskar, Tack Sevvy!) och matchar därför hela Stockholm just nu. 
 
Eftersom jag har en enorm förkärlek till glada strumpbyxor som inte helt sällan är gula eller just oranga faller jag offer för min egenpåhittade folkgrupp, även kallad #orangeatanter. 
 
Inget jag lider särskillt utav utan jag bara väntar på att metro mode, street fashöön-bloggar och annat löst pack ska ställa sig på rad och fotografera denna eldfärgade skapelse. Kom bah!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Severina Svedberg

du är så fin i duffeln, lillfia!

Svar: <3
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-10-26 @ 10:44:37
URL: http://severina.blogg.se/
Postat av: Petter

Gillade det där med oreangatanter som folkgrupp. Då jag är lite äldre kallar jag fortfarande färgen för brandgul och blir därmed utmobbad av den yngre generationen.
Hade jag varit lite tuffare hade jag själv använt gula och oreanga strumpbyxor mer och bekänt mig till folkgruppen, om en man får ingå, men svart duger bra det också. :D

Gillar verkligen dina bilder på blommorna då skärpedjupet ger en bra dimension till kompositionen. Övriga bilder har en skön färg och är precis det jag gillar. Ungefär vad jag lär ut som fotolärare och hösten är perfekt för sköna motiv. Kör hårt.

Svar: Brandgult låter vackrare. Mer målande och beskrivande än orange som mest låter som en frukt.
Tack för de fina orden! Försöker göra mitt bästa både i kameran och i redigeringen.
Kul att du är fotolärare, det är något sånt jag tänker mig att jag ska bli när jag blir stor/klar med utbildning.
Ha det fint!
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-10-26 @ 11:05:01
URL: http://www.elmis
Postat av: mosterG

Superfina bilder! Rena färgterapin!
Älskar höstfärgerna!

Svar: Tack!
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-10-27 @ 08:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0