Spår av födelsedag & flyttkaos

Lördagen började med frukost och paket på sängen och sommarens sista tappra ros i en vas till födelsedags-Kalle. En uppladdning innan fika med familj och flyttrace. Många saker som ska vidare till andra hem och saker som ska in i vårat nya hem. 
 
Just som vi började få i ordning så kommer ett till lass med flyttlådor, stolar och tre stycken stora målningar. Allt det jag lagrat hemma hos mamma och pappa i ca 5 års tid. 
 
En invasion av fina vinglas, tunga glaspjäser från diverse glasbruk jag praktiserat på, mina målarprylar och allt glas jag blåst själv och vill spara på. Dvs mina saker är nu i majoritet till Kalles vilket inte är en byggsten i ett jämnställt förhållande. Eller något i den stilen. 
 
Plötsligt blev lägenheten inte så skönt avskalad och luftig utan mer pyntig och rörig. Men men. Allt är inte klart, spikat eller hugget i sten och det finns nog mycket som skulle kunna skänkas till loppis eller några glaspjäser som kan säljas. 
 
Ja, allt är ju en process. Vi kommer i ordning snart och då blir det åka av ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Gillar dina muminmuggar skarpt! =)

Svar: Jag med!! Det fina med det hela är att jag får nya favoriter hela tiden och att gäster kan välja den de tycker bäst om :)
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-10-23 @ 13:46:15
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nyfiken tjej här! haha, men snaart får jag ju se ert nya hem på riktigt. :)

Svar: yes box! Exclusiva rättigheter till det tillåmed ;)
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-10-23 @ 16:49:09
URL: http://angeliqe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0