Day 09 - Your beliefs

..ja jag tror ju inte på att jag gör klart listan innan nyår. Hen som spar hen har, eller hur var det nu.
Näråalltsåskämtåsido.
 
SNÄLLA, LÄS HELA.
 
Jag är döpt och konfirmerad och firar kristna högtider så som medelsvensson är och gör men jag skulle inte säga att jag i nuläget tror på någon högre makt. Ibland hade det förvisso varit behagligt att förlita sig på ödet eller att det finns någon som tar hand om en när en själv inte gör det. En extra trygghet på något vis.
 
Nä jag tror mest på att det blir vad en gör det till. Jag kan välja spår och tankesätt. Acceptera vissa saker som jag inte kan ändra på, lära sig att leva med det och försöka ändra det jag kan för att bli den individ jag vill vara. 
 
Det är lätt att skriva och svårt att genomföra. I vissa lägen går det bara inte ta ett djupt andetag och styra tankarna in på ett behagligare spår. Men då tänker jag att jag kanske måste få vara sur, tvär-arg eller ledsen en stund för att komma på vad jag ska göra åt det och gå vidare.
 
 
Avslutningsvis så tror jag i allra högsta grad på växthuseffekten och att vi måste göra något år våra avtryck på miljön. 
 
NU!
Helst igår.
 
Och att ALLA verkligen är en viktig del. Även om det bara är att återvinna sina sopor (eller bara glas och metall för den som har svårt) eller att dra ner på köttätandet till någon dag i veckan eller samåka/åka kollektivt lite mer så betyder det så himla mycket. 
 
Kan erkänna att jag är lätt livrädd för följderna som vi eller nästkommande generation får lida av. Extrema väderförhållanden, brist på mat och livsviktiga resurser, krig som en följd av brist på mat och resurser, girighet och omänsklighet. 
 
C'mon people!
Tillsammans är vi tammefan oövervinnerliga.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Amen!

Svar: Yes box! Praize tha Moter of nature.
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-09-11 @ 15:54:46
URL: http://kompromissen.com
Postat av: Sara

Bra! :)

Svar: Tack, viktiga frågor..
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-09-11 @ 18:19:57
URL: http://saaraaaa.blogg.se
Postat av: Mamsen

Så klok du är skatten min.

2012-09-12 @ 08:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0