Ledig dag

Efter det årliga tandläkarbesöket ute i förorten hoppade jag av tunnelbanan på söder vid Zinkensdam och hämtade bilder till ett fotojobb på Crimson. Rena rama julafton att se dem i fysisk form och inte bara på skärm. 
 
Vädret bjöd på soldis och höstluft så varför inte promenera hem? Sagt och gjort, med kameran över axeln knallade jag mig igenom favoritkvarteren i gamla hoodsen. Zinken-Mariatorget kommer nog alltig kännas lite som hemma eftersom det va där vi hamnade när vi först flyttade till Stockholm. 
 
Genom söder, över slussen, förbi slottet och sen för att inte tråkas ut av den väg jag alltid går mellan jobb och hem så unnade jag mig en islatte och gick en paralellgata. Livets små ting alltså. Skönt att få vara ledig, få vara själv och få känna lite sommar som håller sig kvar. Leta detaljer och spana på folk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0