En snodd lista

Är ju en inbiten lapp och list-människa så när jag Hittade denna underhållande lista hos Severina och Petra blev jag gla'!
Håll te godo hörrni!


1. Hur gammal är du?
Exakt idag är jag 26 och en tolftedel. Eller 26 och en halv sjättedel om en så vill.

2. Hur gammal känner du dig?
Det beror på umgänget. Ibland känner jag mig som hundra år. Men för det mesta känner jag mig som jag gjorde när jag var 22. Lite mer medveten om saker och lite mer skinn på nesen.

3. Vad har du gjort i dag?
Gått upp. Åkt till skola. Skulle förnyat pass men det blev inte så. Nu förtin räcker de bara i 5 år och jag har 2 kvar på mitt gamla. Onödigt.

4. Vilken film såg du senast?
Är pinsamt dålig på att se film. Hinner sällan mer än en tvserie. Så det måste varit Moonrise kingdom i november.

5. Vem ringde du senast?
Kallechandro!

6. Är du besatt av någonting?
Besatt är väl att ta i men jag gillar när det är rent hemma, har tvångstankar när det gäller att källsortera (på ett bra sätt), älskar karuseller på snudd besatt okejdå och citron!

7. Är du rädd för blod?
Nej. Men det är obehagligt när någon annan skär sig eller petar i sår.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Hemma, vardagsrummet, i en hög med kuddar.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Ja jag tror det. Men eftersom jag läste Petras och Seves lista innan jag fick chansen att tänka efter så är det lite fusk.
Vill citera Petra "inte en jävel har varit kvinna". På tiden kan en tycka.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nä. Men som sagt..

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart, grått och Boomerang

12. När vaknade du i dag?
7:00 av en envis mobil

13. Vilken är din favorithögtid?
Midsommar. Dels för att det är sommar och för att den är förknippad med umgänge, god mat och blommor och inte konsumtionshets.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Trivs ganska bra i Sthlm och skolan men lite vår hade inte varit helt fel eller skidåkningsvinter. Paris eller Ramundberget.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Båt från Italien till Thessaloniki. Blev ofredad, stirrad på och var allmänt otrygg och vaken hela tiden.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Min klimat/miljöhotsnojja säger mig att det inte kommer gå att bo i Sverige när vi gått i pension. Att glaciärer smällt, Golfströmmen vänt och vi har sibirisktklimat här uppe. Hoppas att det inte blir sant och att vi kan spendera pensionen i trygghet och inte som klimatflyktingar..

17. Vad lyssnar du på just nu?
Elektroniksurr och en avlägsen granne som städar.

18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl/frys?
Yoghurt, müsli, oboy, te och citron. Då klarar jag mig.

20. Vem är din favoritkändis?
Blir superglad av paret Levengood-Gardell

21. Vad är du på för humör just nu?
Slapp, vill läsa bok, lite lätt kissenödig nu när jag promt måste känna efter.

22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa och Asien. Svennebanan.

23. Snarkar du?
NixPix. Kan däremot snacka i sömnen.

24. Vilka yrken har du provat på?
I kronologisk ordning utan tidsangivelse eller omfattning: vårdbiträde i hemtjänsten, montör på smörgåsfabrik, diversearbetare på gummifabrik, brevbärare, cateringfirma, nattklubbsvakt (studentklubb), glasmålare, glasblåsare, beridare, säljare på Boomerang samt fotograf. Är hundra

25. Hur går du helst klädd?
Är stort fan av mysbrallan och där med allt som är strumpbyxor, leggings och rörliga plagg.

26. Vilket stjärntecken är du född i?
Stenbock. Ambitiös och envis som
Synden.

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Sura grejer som dragster och de röda flaskorna. Plus choklad med nötter i.

28. Vad sa du senast?
Nä, men jag borde. På frågan om jag ville ta en promenad.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Fick högsta betyg i Naturkunskap A + B utan större ansträngning på gymnasiet och jag tycker biologi, kemi och sånt är skoj. Körsång, Foto och bild&form va också mina ämnen. Nu på Konstfack är det de praktiska ämnena som får högst betyg. Säger en del.

30. Vad har du på dig just nu?
Träningskläder/myskläder, hårklämma. Allt i svart.

31. Vilken är din favoritaffär?
Fotografiskas shop, just Afrika på södermalmstorg och diverse second hand. Har klädstop för tillfället men annars gillar jag götgatans shopping.

32. Vad har du för storlek i kläder?
34-36, XS-S men hakar inte upp mig på sånt. Passar det så passar det oavsett bokstav.

33. Vad har du i dina fickor?
Ludd

34. Vad köpte du senast?
Ekologiskt vetemjöl och två citroner

35. Hur många gånger har du flyttat?
Oj. Räknar bort när jag bott i Kosta/Kalmar några veckor och sommarjobbat.

Lindesberg-Kosta,
Kosta- Lindesberg,
Lindesberg - Råbyvägen i Lund, Råbyvägen i Lund -Tomegapsgatan i Lund,
Tomegapsgatan i Lund - Lindesberg, Lindesberg- någon villa jag glömt namnet på i Lund,
någon villa jag glömt namnet på i Lund - Stora Tvärgatan i Lund, Stora Tvärgatan i Lund- Lindesberg, Lindesberg- Wollmaryxkullsgatan i Stockholm,
Wollmaryxkullsgatan i Stockholm - Valhallavägen i Stockholm.
10 gånger.


36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Kalle, Båt att åka där ifrån med och överlevnadskit. Fusk..

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
På kvällen kommer inspirationen och på morgonen före 8 är jag så himla trött. Hade gärna haft ett 9-02 dygn.

38. Senaste filmen du såg på bio?
Jag och film alltså. Speciellt biofilm. Kan det varit Moonrise kingdom kanske?

39. Har du blivit sydd någon gång?
Ja i läppen när jag va typ 4 kanske.

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Appsillut och mer än så säger jag inte.

41. Vad åt du till frukost?
Ostmacka, färsk apelsinjuice, te. Ganska bra gjort för att ha en ekande tom kyl.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Gick i 1an på gymnasiet och var väl inte världens lydigaste och snällaste med diverse grejer. Känslomässigt kaos och jag har nog sårat några människor på vägen. Sommaren för 10 år sen går fortfarande under namnet "den galna sommaren" då vi höll till i torpet och festade från eftermiddag till gryningensdimslöjor över tjärnen.
När jag tänker efter så inser jag att det är ett tag sen. 10 år för att vara exakt.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej. Kör sällan och när jag kör är jag extremt eco och håller begränsningarna för den sakens skull.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Coco och Ia städade min drejskiva i skolan när jag i all hast glömde. Det va snällt.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På en sidenkudde på golvet.

46. Vad var det sista du åt?
En snickersglass som jag delade med Kalle.

47. Vem är världens vackraste kvinna?
Alla!!! Men inspireras mycket av Lana Del Reys svala 60talsskönhet och Twiggy

48. Är du blyg?
Inte det minsta. Är nog ibland lite för oblyg och kan spexa loss el grande. Samtidigt som jag trivs med att betrakta och iaktta. Om någon annan tar plats är jag inte den som fajtas om uppmärksamheten. Sen om andra uppfattar mig så är en annan 5a.

49. Vilken var den sista konserten du var på?
En boomerang-kollegas band spelade på en liten bar vid fridhemsplan. Det va himla trevligt.

50. Vad heter du i andra namn?
Maria

51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej. (Peppar peppar)

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Är nog ganska öppen och kan haspla ur mig saker för att bli av med dem. Ofta känns huvudbry, ångest och tankar lättare om någon mer hjälper till att bära.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Dansa liten dans! Kan träna i 6 timmar i sträck utan att bli trött om jag får dansa :)

54. Har du några husdjur?
Ja fast vi är särbo. Min fina Lucifer-kisse bor kvar i Lindesberg.

55. Vill du gifta dig?
Någon gång lite längre fram i tiden, absolut. När ekonomi finns att ha en stor baluns med med coolt tema och massa sköna människor. Grabben har jag ju redan hittat.

56. Var växte dina föräldrar upp?
Stockholm och Örebronx, City kids båda två och så hamnade de på landet..

57. Har du någon gång ringt polisen?
Nejtackålov

58. Har du svenskt ursprung?
Mormor var norska men annars är jag ganska svensk. Även om jag fått höra att mitt temperament är franskt.. Hmm..

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Har inget standard utan det beror på personen. Kalle säger Sia, mamma säger Ia, pappa säger Fialotta, faster säger Fia, mormor sa Soffy, moster säger Sofus, Petra säger Fosia eller Sofosia med mera. Toppar listan i nuläget gör So to The fo (eller soap to The pope) från Coco.

60. Vilka är dina största svagheter?
Kort stubin ibland, envis och vill ha det på mitt sätt, dömande vid första intryck, när folk irriterar mig kan jag snäppa och säga ifrån och jan nog låta ganska sarkastisk och hård.

Va?! Får jag avsluta listan med mina sämsta grejer. Framstår ju som en hemsk människa.


Kommentarer
Postat av: Petra

Yäh!

2013-02-08 @ 09:12:17
URL: http://kompromissen.com
Postat av: Sara Björk

Förresten, glömde ju svara på din kommentar på IG :) Är mer och mer sugen på att kanske införskaffa lite bilder på mig själv ;) Ställer du upp? :)

Svar: Självklart!!! Tänker vår, utomhus, snygg outfit..
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2013-03-21 @ 19:35:30
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara Björk

=)

2013-03-26 @ 18:28:59
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0