Denim Pouf

Idag är det vernissage på ett projekt vi jobbat med i fem veckor. Det har handlat om rumslig gestaltning och att skapa något mjukt att vila kroppen på någonstans ute på våra olika praktikplatser. Jag valde att göra det lite svårare för mig genom att addrea ytterligare en aspekt:
Jag vill inte skapa ytterligare ett skräp till den här planeten! 
 
Det yttrade sig genom att jag snävade in mig på att använda material som redan fanns i min närhet och att jag ville skapa något som jag faktiskt vill använda efter avslutad kurs. Begangnade jeans samlades in, plastpåsar från jobbet sparades och sen började mastodontprojektet att få ihop allt. 
 
Resultatet blev Denim Pouf x2
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Du är alltid så påhittig! Du borde ha kurser i kreativt tänkande/skapande.

2013-03-22 @ 11:25:05
URL: http://kompromissen.com
Postat av: Johanna Andersson

Sjukt snygg! Jag vill ha en Denim Pouf!

2013-03-23 @ 13:36:07
URL: http://johannakandersson.blogg.se/
Postat av: mosterG

Håller med Petra. Verkligen en jätebra grej. Du kanske kan ta
patent? Kram

2013-03-27 @ 01:49:11
Postat av: Mami

Du är ett kreativt geni min skatt!!! du SKA ha högsra betyg..

2013-04-04 @ 18:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0