Allt börjar med en bra lärare

Snubblade över en så himla klockren serie nyss. Den är huvudet på spiken och även om jag bara är lärarstudent än så länge så är det ofta det här jag möts av och ett ständigt försvarande om VARFÖR jag valt det yrket trots det hårda slit och oproportioneligt låga lön det innebär. 
 
 
..och det precis det här jag vill.
Jag vill göra skillnad!
Skillnad på en nära plan genom att vara den bästa läraren jag bara kan och ett stöd, en motiverare, en vuxen trygghet när det behövs. Skillnad i ett stort sammanhang genom att prata mångfald, likabehandling, acceptans och miljö genom olika bildprojekt.
Synd bara att vår kära skolminister tagit bort rätten att få vara kreativ och den obligatioriska estetiska verksamheten så bara de som aktivt väljer får ta del av det (och då såklart inte få några meritpoäng = hur dumt som helst).
Men det sista som överger en människa är hoppet so lets make a difference!

Kommentarer
Postat av: mosterG

JA!!!! Håller med till 100% i allt du säger! Lärarnas arbete och betydelse för barnen, och alltså hela samhället, är så grovt underskattat. Jätteviktigt att alla också får tillgång till estetiska ämnen. Bra Sofia!

2013-12-15 @ 23:27:00
Postat av: Anonym

JAA! Precis så! Läggs det resurser på skolan så kommer det gynna hela samhället! Och då behövs det bra lärare som får det de förtjänar.

2013-12-23 @ 22:35:54
Postat av: Johanna*

ovan

2013-12-23 @ 22:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0