Minigino

Vi tänkte att det kunde vara en bra idé att sysselsätta oss med att tillaga söndagsmiddag med tillhörande efterrätt i söndags. Jag tog så klart hand om det sistnämnda som den självutnämnda efterrättsmakerska jag är. Dock är vi lite oense om vad som är gott. Men efter lite komprimissande landade valet på Gino och glass. Men med lite modifikation efter smak.


450 gram frysta blåbär, en banan och två kiwisar.


Ner i småformar. Mitt miljösamvete dog lite när jag valde dessa (som vi självklart återvinner). Det ultimata hade varit såna små gratängformar de har i Halv Åtta Hos Massa Folk.




Jag smulade i ett digestivekex i varje form för att få lite mer att tugga på.


Riven choklad överst. Valde en med både vit och mjölkchoklad. Tror det finns någon som protesterat över chokladminimum annars.


In i ugnen på grill tills chokladen smält. Lite ketchup-effekten att först händer inget, sen händer inget lite mer och sen PANG är det färdigt så passa dem med vaksamt öga!

Servera med glass i lagom lass.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hmm, lär testas nån gång på det viset. Lät gott med lite kex i :)

2011-04-05 @ 08:26:54
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Flickvall

Lät smaskigt!



Jag vet det är lite knäppt men tror delvis att det är för den är mera tekniskt inriktad och inriktad mot förpackningar och reklam. Jaja man lär ju märka om man suger när U:na börjar trilla in :P

http://www.liu.se/utbildning/program/grafiskdesign?l=sv

2011-04-05 @ 09:55:58
URL: http://flikklevall.blogg.se/
Postat av: Stajlan

Vilka otroligt fina foton (och smarriga läckerbitar)

2011-04-05 @ 13:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0