Dag 4: En hobby

För att inte ta upp det uppenbara ännu en gång så tänkte
jag presentera en hobby som varit väldigt stor men för
tillfället ligger på is.


Med ett stadigt grepp om "feber" och snowjoggersarna på.
Sofia 2 år.


Dressyrtävling i Kumla på Indiana Jones, min första ponny.
Han blev snabbt Dino med hela ridklubben för ingen vettig
människa orkar ju rabbla upp ett så långt namn på en
fläckig liten häst. Fick honom när jag var 9 och sålde honom
när jag var 12. Man växer ju så fasligt mycket ibland..


Curre. Eller Black Currant som han så tjusigt hette..
Vi tävlade i dressyr men övergick mer och mer till
fälttävlans träning. Han fick tyvärr något som heter
fång. De får ont i hovarna når de äter förmycket protein
dvs gräs.. Otur om man är häst. Han fick en ny matte
som bara ville rida ut i skogen o inte tävla.


Lite parallelt med Curre hade jag Felicia och Tango.
Felica började som ett projekt. Vi skulle träna henne
till försäljning åt en vän till mamma men eftersom
Curre inte gick att tävla på längre så fick hon stanna
hos oss ett tag.


Valentin Tango. Min fina, fina kompis. Blir lite ledsen i ögat
när jag tänker på honom. Vi köpte honom när han var knappt
styrtam vid tre års ålder. Medan jag tävlade Felicia fick han
växa till sig och jag och mamma turades om att träna dom.
De var väldigt jämna och jag talar nog för båda när jag säger
att det var den roligaste delen av min ponnyperiod.
Uteritter på heden, långa galopper på isen och dubbelträning
för instruktör i ridhus.

När vi sålde Felica lades allt krut på Tango. Vi kvalade in till
ponnychampionat i dressyr och slutade på 3e bästa 6åriga
D-ponny i sverige det året. Vi tränade fälttävlan och kom så
långt att vi vågade starta en klass. Det krävs ju rätt mycket
av båda om man ska våga, orka och klara av det.
Året jag var 18 åkte vi land och rike runt och tävlade i division 1
med ponnylaget och
red vi de högsta klasserna i dressyr.
Kom 6a i SM för New Forestponnyer. Fina tider det.


Valle balle känner ni väl vid det här laget..
Hans mamma Meja var också ett sånt där projekt jag och mamma
tog oss an. Hon var så fin att vi tog ett föl på henne. Valentino.
Som vi sålde till två systrar utanför Göteborg. Väntar med späning
på hur det kommer gå för dom på tävlingsbanorna.


Minelli och Melina.
De är väl det nya projektet att ta sig an. Vore spännande att
se vad det kan bli av Nellan nu när benen är raka.

..fotoutmaning. Jo visst. Inser att jag redan nu failat till viss del.
Men jag har i alla fall fotat av fotoalbumen..


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack ! Jag testade den andra länken och det som stod. Får se om det funkar, har precis startat om.

2011-02-06 @ 10:49:15
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Leion

HÄSTTJEJ!!!!!!!

2011-02-09 @ 21:07:49
URL: http://www.johanleion.com
Postat av: mosterG

Söta, gulliga, snygga du! Du var jätteduktig på "din hobby".

2011-02-13 @ 01:01:04
Postat av: olivia

så himla fint. vill också ha en häst!

2011-05-21 @ 10:12:38
URL: http://olimyte.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0