It don't matter if you're black or white

..oj vilken otroligt orginell rubrik på ett inlägg innehållande analoga, svartvita bilder. Jag är väl för kreativ ibland. (OBS! ironi) Slog på stort och klickade hem några hederliga papperskopior från Crimson.

Beställer alltid därifrån dels för att de har bra kvalité kombinerat med bra priser och för att det ligger ett stenkast från gamla hoodsen på Söder. För att slippa 34 spänn i porto åker jag dit och hämtar mina bilder. Kanske även passar på att ta en kaffe  och en dröm på ett av mina favoritcafén Kaffe och Drömmar och spana in Beyond Retros butik vid Zinken.


Göteborg, augusti 2010


Från första sommaren i Kalmar, 2009.


Min fina, raggiga lilla bonnakisse. Tasseman. Fick honom när jag var fem och i våras tackade han för sig. Är glad att jag slapp ta det beslutet. Bild från 2009


Okänd unge som leker i den stora klätterpyramiden på Skällby Gård, Kalmar. 2009


Domkyrkan i Lund, 2008


En del av charmen med att fotografera analogt är att det tar en väldans tid att få klart en rulle så man hinner glömma vad och när man fotat mellan varven. Man får ett tillfälle att minnas stunderna och uppleva den där lilla julaftonskänslan när man framkallat dem.

Kommentarer
Postat av: Sara

Älskar dessa bilder! :) och dem på mig ;) Tack fina du!

2011-10-26 @ 10:38:42
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0