Nyåret genom telefonen

Storkameran fick snabbt åka ner i väskan igen på nyårsfesten. Dels för att ljusförhållandet inte var helt optimalt och dels för att jag hellre ville ta tillvara på kvällen. Det blir lätt att en bara fokuserar på fotograferandet och motivletandet istället för att ha kul.

Nyår 2012/2013 firades liksom förra året på Kokillen uppe i byn med det ädla namnet Guldsmedshyttan. Kräftsoppa och fransk saffranssoppa serverades och till det olika sorters hembakt bröd. Mitt bidrag var focaccia. Precis som förra nyår.

Efter maten, innan desserten bjöds det på jamsession/allsång uppe i det nyrenoverade rummet. Bra när kompisar inte får något sommarjobb, då inreds det och fixas för fullt.

Adam och Erik hade knåpat ihop varsin lek som avnjöts tillsammans med pannacotta. Musiktävling från såskarelåta, gissa låten med hjälp av förvrängd låttitel: saga om stad som aldrig sover - fairytail of New York o.s.v.
Adam körde en klassisk frågesport från det gångna året. Är stolt över att mitt lag kom 3a. Pallplats!

Dansgolvet som senare tog plats efter ett regnigt tolvslag ägde! Hits på hits levererades från Petras listor och magiska moves visades upp.

Det sägs ju att hur första timmarna, första dagen spenderas på nya året kommer återspegla resten av det kommande året. Om det stämmer eller inte måste jag efterforska på och återkomma med men i vilket fall som helst så bådar det gott för 2013 - det oförutsägbara året.

Tack vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0