Allahjärtansrosendoftandedag

Sammanfattning av årets best kommersiella dag/helg. 

Ja att alla hjärtansdag inte blivit en officiell helg än är ju beundransvärt med tanke på hur mycket ståhej och extra rosor och choklad butikerna köper in. 
Jag är kluven i min uppfattning och fenomenet då konsumtion endast leder till förödelse men samtidigt är det fint med en dag som är tillägnad att tycka om. Eller ja, enligt en snabb empirisk undersökning på Facebook verkar det vara en dag som killarna köper rosor till tjejerna och tjejerna köper underkläder till sig själva (heteronormativt, mossigt och såååå gammalt!). 

I vårat underbara jämställda förhållande överraskningsstädade jag lägenheten och piffade med blommor hela morgonen och sen jobbade på Boomerang till 20:15. 
Där tog Kalles fixande vid och blommor, trerätters + bubbel levererades. Kunde hänt en helt vanlig fredag oxå om andan fallit på. Men som sagt, skönt med en spark i röva och en skål för ett fint förhållande som ska hålla i många år. 





Tack Charlie för att du inte ger mig fårskinnstofflor och diamanter utan är fin, mysig och go 365 dagar om året. 

Ber om ursäkt för brusiga mobilbilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0