Torsdag och Fredag @ WOW

På torsdagen spelade The Tallest Man On Earth i Annedalskyrkan.
För att ha en chans att få en plats åkte vi in till de tidigare spelningarna,
vi fick ändå köa genom första spelningen i regn. Men det var det värt!
Mysig spelning med en blyg liten dalmas.
Det hade tydligen varit fler människor i kö utanför än vad kyrkan rymde
så lärdom tagen. Om man vill in på klubbspelning på WOW kom dit 3 timmar innan..

På fredagen började vi med att se dom gamla hippeti hopp rävarna i Wu-Tang Clan.
Mest put your hands up in the air och inte så mkt musik men det är kul att ha sett dom.
Vidare till TSOOL tillsammans med Göteborgs symfoniorkester. Det var bra.
Som TSOOL i vanliga fall med karismatiska Ebbot framför micken.
Men jag tycker dom kunde utnyttjat proffsmusikerna dom hade till sitt förfogande mer.
Symfonikerna fick visa vad dom gick för i kanske en låt och sen hörde man dom knappt.

Miike Snow som spelade på minsta scenen var hur bra som helst.
Vet inte om jag någonsin kommer tröttna på Silvia..

Vi kollade till Iggy Pop and the Stooges innan LCD soundsystem.
Man måste ju se om det va nå fart i gubben.. Det var det..
Han skuttade runt som en gummiboll och va minst lika rebellisk som förr om inte mer.
Drog upp 20 pers ur publiken osv.. Tack och lov att han inte stage divade.

LCD var dansvänligt och vi hamnade långt fram så min kamera fick för en gångs skull en bra bild.
Isländska ljuva Jónsi spelade tyvärr samtidigt så när vi gick dit för att lyssna en låt så
hörde man fortfarande LCDs beat. Han fick tom stanna upp o påpeka att publiken var snälla som
klappade med men att det tyvärr var till fel rytm.. Heja ljudteknikerna.
Överlag så var det väldigt mkt bas på spelningarna. The xx drunknade lite i sitt och M.I.A inledde
sin spelning med ett 10 min bas mojs obegripligt michmach.
Det kanske är på modet vad vet jag om musik..


The Villagers


The Tallest man on Earth




Hårda killar i Wu-Tang Clanen


Random folk.





Kommentarer
Postat av: Flickvall

Sv: Åh det hade varit sjukt nice :D Har funderat på att ha lite snitsiga bilder till min blogg, plus att jag tycker det är kul! Jag kommer nog upp i Stockholm i Oktober, hade tänkt dra på Stockholm rock out, så då skulle vi kunna köra! Hade allmänt vara kul att "bara" träffa dig med!

2010-08-17 @ 15:51:20
URL: http://flickvall.blogg.se/
Postat av: Sara

Härligt det verkar varit. =)

Ja, och jag är bra sugen på att våldgästa dig där i storstaden. Utforska staden med våra kameror, vore väl nå? =)

2010-08-17 @ 18:19:50
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0