Nora

Pappa fick den brilljanta idén att åka till Nora, kolla på glaskonst och äta noraglass.
Bra grej! Hasselnötsglass är en återkommande favorit den här sommaren.

En välbehövlig paus från allt flyttpackande och planerande och staplande.
Igår höll jag mer eller mindre på att ge upp.
Stod och sorterade kläder i en sthlms hög en loppis/myrorna hög
och en hög som jag inte riktigt viste vad jag skulle göra med.
Dvs den fick stanna i Lindesberg i min gamla garderob..

När jag trodde jag var så gott som klar upptäcker jag en stor svart låda.
Ihop tejpad så till den milda grad.
Jag tänker vad i hela grönsakslandet kan detta vara?!
Kikar lite försiktigt och trillar baklänges.
Ännu mer kläder och skit. Dör lite.

Fattar inte vad jag tänkt, om jag tänkt med den där lådan.
I låg en salig röra av kläder och div accesoarer som fick åka in i garderoben igen,
några solklara myrorna fall och några favoritkläder från svunna årtionden.
Bl.a min glada sarong låg där i väntan på bättre tider..
Knas.

Imorn far jag till sydligare breddgrader i alla fall.
Hoppas bara sj eller swebban lagt ut en fin och lagom dyr biljett till mig.



Intet nytt på Canon fronten heller btw. Hittade familjens gamla analoga Nikon D60 och
mammas gamla Sony cybershot som blinkar error som jag får hållas med så gott det går.
Hej bra bilder på Way Out West!
Eller ja. Det kan bli spännande.
Kalle beställde en rulle Tri-x till mig så det blir att gå Old School..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0