Dan före dan

så att säga. Idag har jag:

Jul-tvagat mig. Med en ordentlig dusch i min närhet
skapas otroliga renlighetsbehov.

varit inne i stan och prövat mitt tålamod.
Sprungit på diverse bekanta ansikten och förvånats
över hur trevligt det faktiskt kan vara att "känna alla".

Klätt den sorgligaste granen jag sett.
Det var den som fanns kvar hos Bosse, våran lokala
trädgårdshjälte. Jag hade tänkt att göra en tema jul
och bara klä granen i silver och vitt. Men jag fick skjuta
konstnärsandan åt sidan och ösa på med allt jag kunde hitta.

Varit inne i stan ännu en vända och prövat mitt tålamod på
ett helt annat sätt. Tur att man jobbat inom Hemtjänsten och
vet hur man drar på ett par strumpor. Lilla söta farmor..

Och snart ska här färgas hår. Under inflytande av ett eller två
glas vin så. Golden-mahogny-tusch-super-glans-extra.
Eller något.








Kommentarer
Postat av: Flickvall

God Jul på dig darls ;)

2010-12-24 @ 17:16:37
URL: http://flickvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0