Upplysning:

om 4 fyra f.y.r.a dagar är det julafton!!!!1

Så står det på väldigt många bloggar denna ljufva tisdahgsmorgon.

Fuck off vill jag bara säga då. Visst det är skoj med jul men samtidigt
oerhört stressande för många. Den perfekta julen ska skapas, den
perfekta klappen ska hittas till alla man känner, det bästa rimmet
som någonsin lästs ska rimmas.
..och vi som inte ens tänt det 4e ljuset i advent än..

Tack för musikhjälpen som avslutades igår efter en veckas insamling
till förmån för utsatta barn. Det får en att tänka på något annat än
den hutlösa konsumtion som julen innebär får många.

Det är så fint att få sammlas hela famlijen (i år tack o lov på ett ställe)
gå promenader, knäcka nötter, prata och bara vara.
Julen är ett ypperligt tillfälle att ses för att folk verkligen tar sig i
kragen och sammlas. Inget får komma emellan. Det är fint.

Visst, klappar är kul. Men med måtta. Att julhandeln bara ökar för varje år
är väldigt skrämmande. Behöver man verkligen 3 paket till varenda kotte?
Visst det är en social och mysig grej att pyssla med på julkvällen och visst
det är kul att få gå runt och tänka att åh, den här skulle pappa behöva
och sen få äran att ge honom den.. Men med måtta..

Urs vad jag babblar.
Skyller på min bästa vän diklofenaken. Stark nog att bedöva en hel häst.
Sant faktiskt. Mammas stora röda gick en period på det.

Åh vad jag känner mig som Grinchen. Ni vet den där gröna finguren
som är allmännt bitter och sen bestämmer sig för att själa julen.



Min fina fina Charlie och längre fram skymtar mamma och pappa.
Waldermars udde, 3e advent.

Kommentarer
Postat av: angelica

Jag håller med dig. Det är alltför mycket stress, hysteri, klappar hit och dit.



Jag kör på en kärleken i år, som jag gör varje år.

Det bästa är mat, ljus, en fin gran, kramar & en massa julgodis. Det räcker för mig, och tänk vad många det är som inte får det ens?

Det gör mig ont i hjärtat, och jag önskar jag kunde ge alla ensamma barn en varm kram och en trygg värld.



Kram!

2010-12-20 @ 09:25:16
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Ems,

Jaha, men vad roligt. Kul att ha en sån utstakad plan också Låter som en ganska klok mix faktiskt vad tränar du nuförtiden, är det dans som gället? För det där med ridning i Sthlm är varken direkt smidigt eller billigt

Jaha, sedääärja, ska det bli Östermalmspack av dig, alltså? Blir det lite större bostad då?



Jadu, jag jobbar heltid i kundtjänst och i vår blir det det parallellt med studier (litteraturvetenskap & medie-&kommunikationsvetenskap). Försöker väl komma igång med lite träning, försöker hinna med att skriva (men lyckas aldrig få så mycket tid till det som jag skulle önska) o festar knappt alls längre Haha! Jo, det gör jag. Fast lite mindre 7,0-cider-fyllor än du känner mig som



Kram!

2010-12-20 @ 12:33:49
URL: http://windhen.wordpress.com
Postat av: Flickvall

Det är otroligt lite jul hemma hos oss vilket är skönt. Vi har bara köpt några välvalda klappar till varandra och det är först i dag vi ska julstäda lite och pynta. Tycker det är skönt att det inte behöver vara så mycket jul utan att man kan njuta och lägga tid på att umgås med varandra istället :)



Hoppas du får en bra jul sötnos!

2010-12-20 @ 14:10:38
URL: http://flickvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0