Näckrosor och frost

2010-10-16
11:27
Hällsvik















Drömde att jag fått det ärofullda uppdraget att göra en offentlig utsmyckning.
Med mina fotografier!
När jag i sista sekunden skulle hämta ut dem från tryckeriet ser jag att de är alldeles
brusiga. Gröna och röda små, små prickar överallt. I skuggor och högdagrar.
Springer hem och ska göra om och göra rätt men inser att orginalen är jättesmå jpg
filer och tål helt enkelt inte att förstoras upp så mkt som utsmyckningen kräver.

Jag går till beställaren, gör mitt bästa för att övertyga om att det ska vara så.
En konstnärlig effekt.. Jo tjena..
De tackar nej och ger jobbet till en annan..

Snacka om att jag vaknade kallsvettig!
Nu off to school. Sista dagen på praktiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0