Silverbröllop del I

Den 26 juli firade mina fina föräldrar att de kilat stadigt i tjugofem år. Dem, jag, mina mostrar och några av deras vänner for upp till sommarstugan i sköna Tällberg för att fira i några dagar. Det var även där i Leksands kyrka som de tågade in, sa ja och amen och allt sånt.

Här följer ett litet urval i typ kronologisk ordning.


Blomkvasten från faster och farmor som jag lagom diskret smet iväg och fixade i Rättvik. Den går i samma färger som för 25 år sen och är så lik det bara gick med de blommor floristen hade i kylen.


Ett av alla kafferep.


En lugn stund i peise stuen (som på svenska heter vardagsrum).


Interiör från Leksands Kyrka


Lilla sommarstugan..


Blomster.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Härlig prästkragsbild! Och mysig sommarstuga :P

2011-08-05 @ 17:17:47
URL: http://witheyesblinking.blogspot.com
Postat av: Johannas Ordsamling

Det lät som att de fick ett himla fint firande!

Och sista bilden är fullkomligt underbar!



Ja, du har helt rätt i det. Men det blir så tråkigt liksom - jag är inte en vän på samma sätt, för att jag itne är med ute varje dag. Det är kul ibland att vara den nyktra och se alla fulla, men det är så ofta - så jag har liksom tröttnat på det, och väljer att inte bli med ut överhuvudtaget.



Hur är det med dig Sofia?

Jag saknar dig!!!

2011-08-06 @ 11:00:47
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0