Hemlis!

..psst!
Nu ska jag avslöja mitt bästa knep för att fixa festoutfiten till nyår i sista minuten.

Du behöver:
Den lilla svarta, de skyhöga klackarna som står längst in i garderoben för att man får skoskav, skörbjugg och mjältbrand av dem, en stilig kavaljer med slips/fluga i någon rolig färg (ej nödvändigt men det höjer helt klart intrycket om man bemödat sig att matcha med någon/något) och till sist:


Lite band, tyg, pärlor och jox i lämplig färg. Sax och nål och tråd. Tråden ska inte synas så ta det som är närmast och finns hemma.


Grovskissa lite hur tyget och banden och pärlorna och joxet passar bäst. Var inte rädd för att rata något band eller lägga det annorlunda när det väl är dags att sy. Det kan se jättebra ut tillsammans i affären men väl hemma så funkardet inte. Desingprocessen vettni..


Ta-da-aah!
Bara att fästa direkt på klänningen eller sy dit ett hårspänne så har du inte bara piffat din outfit utan även fixat frisyren. Oslagbart!

Kommentarer
Postat av: Kalle

Bra blev det!

2011-12-30 @ 09:57:07
Postat av: Frida-Lisa

jag hör dig prata i huvudet när jag läser. så därför älskar jag läsa din blogg hörru finis. Blablablaa. :)

Gott nytt hår förresten !

2011-12-31 @ 00:33:59
Postat av: Anonym

Du är så bäst på att fixa och pyssla! Ha nu jättenajs nyår!

2011-12-31 @ 01:15:42
Postat av: Johannas Ordsamling

ZZZZKILLAAAAAT!

2012-01-01 @ 16:04:21
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0