Stockholm furniture fair.

Mamma hade fått några fribiljetter genom jobbet så hon, jag, Kalle 
och pappa träffades ute vid Älvsjömössan för att titta på möbler.

Min lärare i design från skolan i Lund, Lisa Hilland var där och ställde
ut sina flowerbeds. Underbara skapelser..

Annars var det väldigt varierande. Enkel och vacker nordisk design
blandat med såna där Carpe Diem inredningsbutik design och
julbelysning (?). Både jag och Kalle ruskade förvånat på huvudet
och tänkte: finns det folk som faktiskt designar julpynt?

Överlag så var det bra, välgjort och väldigt inspirerande.



Vore jag rik skulle jag posta ner den här saken till Kortedala.


Color competition. Gilla*


Lite kärlek från Transjöhyttan stod och väntade på ett bord.
Bara älskar den men jag tror inte de tillverkar den längre. Synd.


Underbart tacky belysning från LampGustav. Moster heter modellen.




Boxnig gloves och farfarskoffertar.


Carpe fakking Diem. Visst. I rätt miljö  och med måtta kan det
vara utsnyggt men det är ine riktigt min tekopp så att säga.


Lammhult bjöd på kalasgod, äkta, barista-latte eller vad man nu ville ha.


Fillimunfs.

Note to self: tappa det där nedra kit-objektivet som aldrig håller måttet
i backen eller något så du får anledning att lyxa till det med ett nytt..
Alternativt kom ihåg att det suger och ta inte med dig det så slipper du
redigera sönder bilderna för att de ska duga..
Anyways..

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja, synd att du inte är rik som en spik. Den hade passat fint här tror jag :)

2011-02-08 @ 20:13:59
URL: http://kompromissen.com
Postat av: mamsen

Vad fina bilder! jo - visst finns det att titta på!

man skulle kunna fylla flera dagar där ute. Tur att smaken är som baken....

2011-02-09 @ 09:01:10
Postat av: mosterG

Härliga bilder!!

2011-02-10 @ 02:09:57
Postat av: ART BY LISA LANS

Så mycket fint!

2011-02-10 @ 07:57:07
URL: http://lans.blogg.se/
Postat av: Magnus på Uttaget

Synd bara att vi måste vänta in "Moster" från Lampgustaf ända till i höst!

2011-03-08 @ 19:16:24
URL: http://www.uttaget.se/lampor-c-62.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0