sofia bakar.

Yepp. Så ere. 
Och ja. Jag gör det på golvet för det är enda platsen som
är över för tillfället men snart blir det ändring på det..
(38 dagar kvar!!)

När Kalle skuttade iväg till stan imorse tänkte jag att jag
skulle vara världens bästa och gå med panten som skräpat
i flera månader samt nyttja kvittot till högst nödvändiga
kladdkakeingredienser. För pantpengar är bonus som får
spenderas på socker.
Ekologiskt socker, frigående ägg och saltå kvarn varor..
Värt.












Ammeh receptet dårå..

KLADDKAKA:
100 gram smör/argarin
2 stycken ägg
2,5 deciliter strösocker
1 matsked vaniljsocker
3 matskedar kakao
2 deciliter vetemjöl

Smält smöret. Vispa ägg och socker "pösigt"
blanda ner vaniljsocker, kakao, mjöl och tillsist
smöret.

Eller så gör du som jag och bara öser ner allt i en
bunke utan att fundera på följderna och vispar
som bara 1000an för att få bort alla klumpar..

Ner i normalstora bullformar och grädda i 175 grader.
KOmmer dessvärre inte ihåg hur länge de fick vara inne
och det går inte att översätta temperaturen för en kaka
till småformar.
Men typ 10 min, ha lite koll och det är ju gott med kladd
så hellre för kort än för lång tid.

GLASYR:
50 gram smör/margarin
3 msk kallt kaffe (funkar med 3 msk vatten och kaffepulver)
1 msk kakao
2 tsk vanlijsocker
3 dl florsocker

Smält smöret och blanda i resten. Rör bort klumpar.
Häll över de svala kladdkakorna och ställ i kylen ett tag.

OmNomNom..

Kommentarer
Postat av: Sara

Mums!

2011-01-20 @ 17:48:08
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Flickvall

Men åh kvinna!

2011-01-20 @ 22:38:23
URL: http://flickvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0