en till såndär lista

Lite midsommarläsning för den som intresserar sig. Nu far vi ner till Kalmar och firar med blomsterkransar i håret och Little Frogs ur högtalarna. Fint.



Bästa plagget: Strumpbyxor! Slutet på augusti till början av maj bor jag i prickiga, rutiga, randiga, rosa, lila, gula, blå. Kan vara förklaringen till att jag råkar ha så löjligt många svarta tunikor..

Sämsta plagget: Tighta skjortor. Köpte en jättefin rutig på Boomerangs höstutförsäljning men jag känner mest att jag sitter fast när jag har den på mig. Synd.

Här köper jag helst mina kläder: Av någon konstig anledning blir det mycket Monki. Mina älskade strumpbyxor hittar jag som oftast på Lindex eller HM

Så mycket lägger jag på kläder per månad: Det vill jag inte ens räkna på. Inbillar mig att inte inte är så mycket men bara nu i juni är jag uppe i sjuka summor mest p.g.a en viss Boomerang utförsäljning. Blir mindre när jag går i skolan eller jobbar.

Dyraste plagget: Är nog min vinterjacka eller mina två balklänningar.

Så förvarar jag mina kläder: Föga förvånande i en garderob. Som jag försöker dela rättvist med min kära sambo.

Bästa fyndet: Just nu är en blå Boomerang väska med läderspännen som jag fynade för 150 spänn för en vecka sen. Perfekta fickor för allt man behöver och lagom liten/stor så man inte släpar runt för mycket saker bara för att man kan.

Jag önskar mig: Att den fina och alldeles för dyra klänningen jag hittade på Beyond Retro idag blir ren.. Lämnade in den till en man som lovade att göra sitt allra allra bästa. Jag sa do what it takes!



Bästa smycket: Örhängen. Känner mig naken, exposed utan. fast det kan ju vara fint det med i och för sig.

Sämsta smycket: Långa halsband. Snyggt, gillar det som tusan men de är alltid i vägen! Hur gör man när man har ett sånt på sig? Jag kommer alltid på mig själv med att hålla i hänget hela tiden..

Här köper jag helst mina smycken: Lite här och var. Nätet och butiker som HM och Gina Tricot.

Så mycket lägger jag på smycken per månad: Inte alls varje månad. Just nu känner jag att jag har så det räcker och att jag aldrig behöver något nytt.

Dyraste smycket: Är nog ett berlock-armband från Thomas Sabo. Har fått berlocker i julklapp av fina personer. Blir nog en ansenlig summa när man plussar ihopa allt.

Så förvarar jag mina smycken: På ett egenhändigt pysslat kakfat. Och i en påse. Borde fixa en fin ask istället..

Bästa fyndet: Fjäderörhängen från en mexicanare högst upp i ett occuperat hus i Berlin. Känner mig så bohemian i dom :P

Jag önskar mig: En berlock till samlingen från en fin person..



Bästa skomodellen: Kilklack! Var millitant motståndare först men när jag insåg hur skönt det är och hur bra man tar sig fram på grus och kullersten ändrade jag uppfattning. Låt det aldrig bli otrendigt..

Sämsta skomodellen: Höga pumps. AJ.

Här köper jag helst mina skor: Live i butik.. Men någon gång ska jag våga beställa härifrån.

Så mycket lägger jag på skor per månad: Lägger inte varje månad men kanske 800 till varje säsong.

Dyraste skorna: Är nog ett par höga svarta mockastövlar med 9 cm klack.. Användbart. Bra där..

Så förvarar jag mina skor: Hade jag varit ungkarl (eh) så hade jag nog haft de finaste uppradade på några hyllor på en vägg. Lite som funktionell konst. Men nu är jag tack och lov inte det så de är förvisade till garberoben de med.

Bästa fyndet: Väntar fortfarande på att hitta ett par snygga och sköna pumps med hög klack..



Bästa accessoaren: Smala flätade skärp att piffa upp en klänning eller jeans med. Alternativt hårprydnader med nät.

Sämsta accessoaren: Tåringar. Till vilken nytta liksom?

Här köper jag helst mina accessoarer: Lite varstans. Samma som smycken. Hårprydnader pysslar jag gärna ihop själv.

Så mycket lägger jag på accessoarer per månad: Inte den blekaste.

Dyraste accessoaren: Något hårspänne som kostade mycket i förhållande till mängden materal.

Så förvarar jag mina accessoarer: I en påse men snart i en glasburk som jag ska hämta hem från mami och papi.

Bästa fyndet: En svart cylinderhatt från svalornas loppis i Lund. Underbar! Inser dock i skrivande stund att jag inte vet vart jag lagt min hatt.

Jag önskar mig: En maskerad så jag får tillfätte att ha min hatt. När jag hittar den.



Bästa produkten: Cover all mix från Make up store. Vet inte vad jag skulle göra utan den.

Sämsta produkten: Isadoras "populära" flytande eyeliner. Så stor pensel att hela ögat blir svart. Coolt ibland med 60-tals kråkor men inte alltid.

Här köper jag helst mina skönhetsprodukter: Åhlens City. Gillar att de har som en lyxvåning och sen lite budget grejer en trappa ner. Man får alltid bra hjälp om man frågar.

Så mycket lägger jag på skönhetsprodukter per månad: Det brukar ju bli så att allt tar slut på samma gång och då bli en stor summa. Typ samtidigt som SL kortet går ut eller kvartalsräkningen från telia kommer och så..

Dyraste produkten: Mineralpuder och solpuder från Clinique. Men så värt det. You get what you pay for.

Så förvarar jag mina skönhetsprodukter: I fina färgade glas på en stringhylla i badrummet.

Bästa fyndet: Idadoras nagellack. Fina färger och håller förvånansvärt bra.

Jag önskar mig: ögonskuggor i alla regnbågensfärger från make up store. Snyggt i hyllan och roliga färger!


Även denna hämtad hos Elsa Billgren och kanske lite överarbetad från min sida.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är en evig inspirationskälla Sofia (och inte ens en tjatig lista blir tråkig när du är i farten).

2011-06-26 @ 00:14:13
Postat av: angelica

Jag får hålla med föregående talare. :)

2011-06-28 @ 13:49:54
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Säljer höga svarta pumps på min blogg om du är intresserad kika in :)

2011-07-17 @ 15:39:09
URL: http://dajanaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0