Att kastas fram och tillbaka

Ja.
Jag har insett att jag har väldigt svårt att ställa om mig mellan Högskola - Högstadie - Högskola. Tre månader in på höstterminen slängdes vi ut på praktik. Det var iofs väntat jag hade bara skjutit allt framför mig i en liten hög, som vanligt. Satt i sängen med gråten i halsen och datorn i knät några dagar innan och försökte förgäves komma på några smarta lektionsupplägg. Oinspirerad som få och prestationsångest som hette duga.

Sen väl ute på högstadiet var alla oroliga tankar som bortblåsta. Spottade ut PowerPoint efter PowerPoint med lektioner och kidsen verkade gilla att jag var tillbaka. Fem fantastiska veckor flög förbi med massa erfarenheter och personlig utveckling och nu är jag tillbaka på Konstfack igen.

Och i måndagsmorse slängde jag ihop en lagom bra presentation till frukost för vi skulle visst redovisa våra erfarenheter. Något som jag glömt och lagt på hyllan under VFUn. (VFU= verksamhets förlagd undervisning) Ännu en gång med gråten och pressen i halsen och datorn i knät. Att jag aldrig verkar lära mig det där med framförhållning, diciplin och skaparglädje när det gäller måsten..

..ja detta var ju ett muntert inlägg. Ska bättra mig. Lovar.


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag är precis likadan. Men, på något litet vänster, så lyckas det visst lösa sig jämt ändå :)

2011-11-22 @ 19:51:06
URL: http://kompromissen.com
Postat av: Haidi Jakobsson

åh vilken fin blogg :D

2011-11-23 @ 14:29:52
URL: http://haidisblog.se
Postat av: Haidi Jakobsson

åh vilken fin blogg :D

2011-11-23 @ 14:29:52
URL: http://haidisblog.se
Postat av: mosterG

Hur som helst ska du vara stolt över hur fint du fixar lärarrollen! Inte lätt! Och nog är det uppförsbacke många gånger med alla krav. . . kan lova att du inte är ensam i den backen. Lycka till fina du!

2011-11-24 @ 00:59:41
Postat av: Mamsen

Ja min skatt...nog är det många gånger man känner att man är ute på djupt vatten. Jag tackat min lyckliga stjärna att jag begåvats med en dos "scenisk beredskap". det har räddat mig ur många trixiga situationer.

2011-11-24 @ 08:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0