Space lord mother f**

Igår kväll drack jag Jack och cola med rockband, ikväll dricker jag grönt jasmin te och viker origami. Kontrasten är total.

Ja gårdagen bjöd på spontanitet av allra högsta grad vill jag lova. Den började med praktik, vidare med besök på Stadium och ett evigt provande av vintersportkläder och avslutningsvis pannkakor framför serier. Trodde jag.

Nä. En fin vän hade en extra biljett till rockkonsert på Göta Källare och ropade KOM KOM KOM! Jag tänkte att ptja det kan man ju inte tacka niet till. Sagt och gjort. På med ansiktet och byxorna och 35 min senare står jag med en öl i handen i en källare fylld med rockers. Jag har väl sällan skådat så många pekfingrar och småfingrar upp i luften vickandes i takt samtidigt.

Konserten var bra, bandet kunde sina moves och stämningen var på top. Längesen jag lyssnade/var på konsert med musik av den lite rockigare, hårdare men det kändes riktigt nice att vara tillbaka. Man har ju sina perioder.

Efteråt råkade vi hamna i ett rum bakom scenen med förbandet, bandet och lite annat löst folk. Allt tack vare vännen med den knivskarpa mörkbruna luggen och de plirande gröna ögonen. Med en jack och cola i handen blev vi inbjudna till en svart turnebuss där vi snackade, chillade, hängde en stund innan det blev dags för dem att rulla vidare ner till Malmö.

Det blev ett mysigt och kärt avsked för vissa. Jag fick en kram, nyp i axeln och ett "you're fiery, I like you". Groupie-Sofia på nya äventyr. Asnice.


Bildkälla: festivalmagasinet.com med viss redigering av yours truly.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0